דמיינו לעצמכם שאתם מתארחים אצל חברים או אצל סבא וסבתא, מתיישבים ליד השולחן ומקבלים קערה גדולה מלאה בסוכריות מתוקות, צבעוניות ומשובבות נפש, שברכתן "שהכל יהיה בשבילי". איזה כיף. האלבום השלישי של אודי דוידי "לכל זמן" מזכיר לי את קערת הסוכריות הנ"ל ויכול להתאים לכל זמן, במיוחד לזמנים הפחות ורודים. 


כבר בשיר הראשון אודי מכניס אותנו לאווירה השמחה עם ביצוע זורם למילותיו של שלמה המלך בקהלת: "לכל זמן ועת לכל חפץ תחת השמיים" וככה, גם המילים "עת להרוג... עת לשנוא...  עת מלחמה..." משאירות טעם מתוק על השפתיים. עם זאת הוא לא שוכח לעשות את הסוויץ' שצריך ולשנות את האווירה כשצריך, מה שבא לידי ביטוי ב"מעבר לזמן" שהמילים "תסתכל בעיניו, שישה מיליון איש - זה אתה שזוכר, זה הוא שמרגיש" לא מותירות מקום לספק על מה נכתב השיר, והלחן כאמור, בהתאם. האמירה בפזמון "מתוך העבר נגיע אל עתיד" מכוונת ספציפית לחשיבות עניין הניצולים, ו"מתוך כאב תצא שמחה אמיתית" בא להתאים לאמירה המרכזית של האלבום. הלחנים העדינים ממשיכים גם ב"וישמע קולי" וכמובן ב"אם אשכחך", שניהם מתוך ספר תהילים אשר לדוד המלך.  

"/>


כשאודי דוידי כותב בעצמו את המילים לשירים, יש מאחוריהם בדרך כלל סיפורים, דבר שניתן לראות ב"חוזר אל הבית" דבר שמוסיף להנאה בהאזנה גם כשלא יודעים בדיוק מה העלילה ומי הגיבורים. ועל אחת כמה וכמה כשהסיפור מובא בפנינו - כמו במקרה של "נישא אל הרוח" שהסיפור שמאחוריו מופיע בחוברת המצורפת לדיסק: הנער עוז ישראל הי"ד שנרצח ע"י מחבלים, מתגלה לאביו בחלום חודש לאחר הרצח ואומר לו את המילים "עדינות, הכל בעדינות, זה עניינו של גן העדן", מילים שהפכו לפזמון בשיר העדין הנ"ל. גם כאן, השורה "וימלא את המחר באמונה" מכוונת למתיקות והאופטימיות שהזכרנו.


כמו באלבומו הקודם, "חוזר אליך", לא שוכח דוידי את "האחים הצדיקים, מגוש קטיף ומצפון השומרון" ומקדיש להם את "לא אירע רע" שבתיו כוללים את "מה שפעם היה כאן היום רק שממה" ו "בין חרבות החיים" אבל גם את הסיכום האופטימי נוסח "עוד ישוב לביתו...עוד יבוא במהרה הגואל".
גם ציבור המתחתנים לא נפקד מהאלבום והאלבום נחתם עם "שמח תשמח" משלו בגירסה שמחה,(איך לא) מקפיצה ועתירת תופים שמזכירה קצת את אברהם פריד במלמולי "טי-די-דום-דום" אבל בהחלט מתיישבת בקלילות עם האווירה.

לא מפתיע באלבום כזה למצוא באגף הקרדיטים בחוברת ציטוטים מר' נחמן על מציאת הטוב בעצמך, שממנה הדרך נסללת לשמחה, תפילה וניגון. אם היו שואלים אותי איך לקרוא לאלבום, הייתי בוחר דווקא בשם השיר השני - "תחשוב טוב" שהוא המוטיב המרכזי כמעט בכל השירים.

אז נכון שעם תעריף רופאי השיניים צריך "לחשוב טוב" לפני שניגשים לאכול ערימת סוכריות גדולה אבל כשמדובר בהאזנה למתיקות של "לכל זמן" לא צריך לעשות חשבון, רק להגביר קצת. ולחייך.