לפני כשבועיים התארחו כ- 100 חניכי תנועת בני עקיבא מצרפת, הולנד, ספרד, שוודיה, דנמרק, נורווגיה, אוסטריה, הונגריה ואיטליה בבירת אנגליה. החניכים הגיעו לסוף שבוע עיוני בו למדו על 60 שנות מדינת ישראל, תוך הסתכלות על עתידה של מדינת ישראל בשישים השנים הבאות.



במוצאי השבת מיהרו החניכים והחניכות ללבוש בגדי ספורט ויצאו להתחרות על גביע האירופיאדה הנכסף. בקרב הבנות נרשם השנה תקדים כאשר במקום תחרויות הכדורעף המסורתיות התבקשו המארגנים לאפשר גם לבנות להתחרות בכדורגל. וכך היה. במשחק הגמר הדרמטי לבנות גברה נבחרת הנשים של סקנדינביה על נבחרת איטליה.

ובקרב הבנים? האלופה היוצאת, נבחרת איטליה, הודחה בחצי הגמר ע"י ההולנדים ואת הגביע הותירה לנבחרת האנגלית המקומית.

"תחרות כדורגל משמשת בבני עקיבא אמצעי חינוכי למשיכת בני נוער מהתפוצות" מספר כרמי רונן, ראש דסק אירופה בתנועת בני עקיבא העולמית. "חלק גדול מחניכי בני עקיבא באירופה אינם דתיים וחווית השבת עבורם הייתה שיא יהודי, כשמוצאי שבת היה שיא של כיף לחניכים וגם לשליחים".

בנבחרות הקטנות, עקב מיעוט החניכים, השתתפו גם שליחי בני עקיבא במשחק. "כמו בשנה שעברה, באתי עם כל האדרנלין למשחק הראשון ולא נשאר לי כוח לשחק יותר" מספר אלעד מאייר, השליח המרכזי של בני עקיבא והסוכנות היהודית בסקנדינביה. יש לציין שהשתתפותם של השליחים לא בהכרח גרם לקבוצה להצליח יותר "מסתבר שרמת הכדורגל של הישראלים לא מקבילה לרמה האירופאית, או אולי שמא זה הגיל..." התבדח מאייר.


וגם סיפור פיקאנטי אחד ליווה את האירופיאדה: חניכי ושליחי סניף אוסטריה הגיעו לשדה התעופה בבראטיסלבה ביום שישי בבוקר. כשעלו למטוס גילו כי הטייס לקה בליבו. החניכים, אשר התאמנו לקראת הערב הגדול חודשים מראש לא התייאשו. לאחר המתנה מורטת עצבים עלו החניכים על הטיסה הבאה ללונדון. אך בזאת לא תמה הבעיה. האוסטרים נחתו רבע שעה לפני כניסת השבת, כאשר שדה התעופה סטאנסטד במרחק שעה לפחות מהעיר לונדון.

וכך, לאחר דין ודברים עם רבנים והתייעצויות הלכתיות הוזמנו לחניכים חדרים במלון בשדה התעופה הבריטי, אוכל כשר נשלח אליהם עם נציג בני עקיבא, והם נאלצו לבלות שם את השבת.

ובמוצאי שבת? המזל הרע לא נגמר לאוסטרים, כשגלגל האוטובוס שלהם התפנצר בדרך מהמלון למגרש הכדורגל. אך את השופט המקומי לא עניינו תלאות האוסטרים וחולצותיהם האחידות, כשבהחלטה מעוררת מחלוקת העלה את הנבחרת האנגלית לגמר מול הולנד, על חשבונה של הנבחרת האוסטרית המאוכזבת.

"לא מספיק מה שעברו החניכים שלנו ביום שישי ובשבת גם השופט היה אנגלי" מספרת רעות בן ישי, השליחה בוינה אוסטריה. "אבל לא נורא, מחר ניקח אותם לטיול נחמד בלונדון, ונקווה שהם יתעודדו".

הקבוצה האנגלית כבר מיקמה את גביע המקום הראשון במשרדי התנועה בלונדון.

ועל הגביע מה חרוט? "לשנה הבאה מנצחים בירושלים הבנויה". מה, לא ברור?