שביתת המורים נכנסת בימים אלו לשבוע השלישי שלה. בעוד בבתי הספר הממלכתיים נמנעים המורים לקיים את הלימודים, במרכז ישיבות בני עקיבא וברשתות חינוך דתיות נוספות מקיימים את השביתה באופן חלקי, לימודי קודש-כן לימודי חול -לא.

השביתה החלקית של המוסדות הדתיים עוררה את זעמו של יו"ר הסתדרות המורים, רן ארז, שקרא למורים הדתיים שלא להפר את השביתה ולהצטרף לכלל המורים.

 

בשיחה שהעביר הרב שי פירון ביום חמישי האחרון (25.10.07) בפני תלמידי הישיבה התיכונית בפ"ת בראשה הוא עומד, תמך הרב פירון במאבק המורים, אך הדגיש כי אין למקד את השביתה סביב שכר המורים, כפי שמנסים לעשות בארגון המורים, אלא דוקא בשינוי העקרונות המנחים את מערכת החינוך. לדבריו, בפני מערכת החינוך ניצבים כיום מספר בעיות מרכזיות. הבעיה הגדולה ביותר לדבריו היא חוסר הכיוון והדרך באג'נדות השונות אותם מנסים לדחוף שרי החינוך המתחלפים חדשות לבקרים, בעיה שלדבריו גדולה בהרבה מהאיום האירני. עוד הוסיף כי התנאים הפיזיים איתם נאלצים להתמודד בבתי הספר מקשים על עבודתו של הצוות החינוכי. ישנו צורך מיידי למזג את חדרי הלימוד וכן ליצור סביבות שיאפשרו שיחה בין המורים לתלמידים.





בהמשך דבריו תקף הרב פירון את ארגון המורים על כך שאיננו תומך בהגדלת מספר השעות בו ישהו המורים בבית הספר, דבר הנהוג במדינות רבות בעולם: "מערכת החינוך חייבת להאריך את יום הלימודים, זאת מתוך דאגה לילדים שעוסקים בשעות הפנאי בשטויות." הרב גם תקף את ציבור המורים (בעיקר המורות) המגיעים לתפקיד בשל שעות העבודה הנוחות. לדבריו "ראוי שמורה ישהה בבית הספר יותר לתת זמן ואפשרות לפנות אליו ולדבר איתו."


לדבריו מתכונת הלימודים החלקית, איננה קשורה ל"ביטול התורה". שכן גם בחופש הגדול לא לומדים בבתי הספר תורה, "פעמים רבות אנו בוחרים לבטל תורה בשל נושאים כמו ארץ ישראל, אך מדוע כאשר רומסים את זכויותיהם של אנשים אי אפשר לעצור את מהלך החיים ולבטל את הלימודים?!". הסיבה בגינה יש לקיים את הלימודים במתכונת חלקית, היא בשל העובדה שחלק משעות הלימוד ממומן ע"י תשלומי ההורים (עלות שכר הלימוד בישיבה תיכונית מוערך בכ14,000-17,000 שקל בשנה) ולכן אין זה מוסרי להשבית את המערכת באופן מלא.

 

לדברי רן ארז, יו"ר הסתדרות המורים, הכסף אותו משלמים ההורים איננו מגיע לשיפור שכרו של המורה אשר עובד עפ"י הסכם הקיבוצי. "רק מאבקנו עשוי לשפר שיפור משמעותי את שכרכם, להביא שעות לימוד נוספות לביה"ס וכן להקטין את מספר התלמידים בכיתה."

ארז הוסיף ותקף את המורים הדתיים שתופסים לדבריו טרמפ על השביתה "אין זה מוסרי ליהנות מהפירות של הישגי הארגון שבאו עקב מאבק קשה וסבל של מורים אחרים, כאשר אינכם נוקפים אצבע ומשתתפים במאבק." נזף במורים הדתיים.