בצעד חסר תקדים תבע השבוע (יום ה) בג"צ מפרקליטות המדינה להעביר לידיו את הפרוטוקולים של הוועדה למינוי דיינים, והציב בפניה תמרור אזהרה אדום שהוא עלול להתערב בהחלטתה.

בכך נענה בג"צ לעתירה, שדרשה להעביר את החלטת הוועדה בביקורת שיפוטית, והביע חוסר אימון בטענות שהציגו בפניו שר המשפטים, העומד בראש הוועדה, ופרקליטות המדינה, שלפיהן ההליך התנהל כסדרו.

את העתירה הגישו "מבוי סתום" ו"מרכז צדק לנשים" - ארגונים הפועלים למען נשים עגונות ומסורבות גט, ראשי ישיבת הקיבוץ הדתי, שדולת הנשים, נעמת ותנועת נאמני תורה ועבודה, והיא כוונה נגד החלטת הוועדה למנות 19 דיינים לבתי הדין האזוריים.

בעתירה, שהוגשה באמצעות עוה"ד ד"ר אביעד הכהן וישעיהו אברהם, טענו העותרים שנפלו פגמים רבים בדרך התנהלותה של הוועדה. בין השאר, באמצעות "דילים" פוליטיים שחילקו את המשרות השונות לאנשי ש"ס, המפד"ל ואגו"י, ולמקורבים של הרבנים יוסף ואלישיב. עו"ד הכהן טען בשם העותרים הפגמים שנפלו בעבודת העבודה הביאה לכך שנפגם עקרון השוויון, ומועמדים שהיו בעלי נתונים גבוהים מאלה שנבחרו נדחו משיקולים זרים ופסולים. כמו כן טען ששיקול דעתם של חברי הוועדה היה פגום, ונגוע במשוא פנים ובניגוד עניינים.

באמצעות עו"ד הכהן, הוסיפו העותרים כי מינוי מועמדים לרשות שופטת על בסיס שיקולים קואליציוניים ומפלגתיים עלול להביא להרס המערכת השיפוטית ולאובדן מוחלט של אימון הציבור במערכת.

הדיינים שיוצגו ע"י עו"ד אלי זוהר, טענו כי לא נפל כל פגם בדיינים שנבחרו, וכי גם אם היו פגמים בעבודת הוועדה, אין הם מרכזיים עד כדי כך שיצדיקו פסילת המינוי.

במהלך הדיון, הוברר לבית המשפט, כי כתוצאה מהמהלך החפוז לפרסום שמות הדיינים שנבחרו, חתם השר על כך שהם נבחרו לבית הדין הרבני הגדול (המקביל לבג"צ) במקום לבית הדין האזורי.