בשבת הקרובה יפתח חודש הארגון בסניפי תנועת הנוער בני עקיבא ברחבי הארץ. כבל שנה גם השנה יתמקדו הפעילויות במהלך החודש בנושא עיקרי המתחלף מידי שנה, כשהשנה הנושא הנבחר הוא "תנועה של עם".

אלחנן כהן ששון, בוגר הסניף בשכנות הדר גנים בפתח תקוה, החליט כבר בשנה שעברה שהתוכן אותו מנסים להעביר לחניכים ראשי התנועה איננו מספיק דיו, יזם במקביל לפעילות חודש הארגון את רעיון סיום המשניות. כפעיל בתנועה החל אלחנן בתוך זמן קצר מאוד להלהיב את הסניף ברעיון. וכך חולקו להם פרקים ומסכתות לחניכים ובוגרים, במטרה לסיימם עד לשבת הארגון, שיא הפעילות של חודש הארגון. ואכן למרות ההצתה המאוחרת הצליחו בסניף לקיים את מעמד סיום המשניות ברוב עם במהלך ההופעות שהתקיימו במוצאי השבת.


בסניף, החליטו השנה לוודא כי אכן תושלם מלאכת סיום ש"ס המשניות, ולצורך כך החליטו למסד את הרעיון ולהקדיש 10 דקות לאחר התפילה ללימוד המשניות ובכך להגביר את המחויבות של החניכים להשלמת ש"ס המשניות.

לדברי המארגנים "השנה מטרתנו להפיץ את הרעיון בכמה שיותר סניפים שיצטרפו. התועלת רבה מאוד- גם הסניף מתאחד סביב דבר רוחני חשוב מאוד, גם השכונה מקבלת דבר שונה מהנורמה הרגילה וזה בא לסמן מה העיקר בחיים!! גם על חיזוק הסניף מבחינה רוחנית ועוד תועלות רבות..."

גם לבנות?

השנה לאור מיסוד הרעיון והצלחתו בשנה שעבר בסניף, החליטו לנסות לצרף לרעיון את הבנות. לצורך כך חלקו בסניף את פרקי התנ"ך השונים בין הבנות בתקווה לקיים מעמד סיום מקביל לזה של הבנים. כששאלנו את היוזמים מדוע דווקא תנ"ך השיבו "שהרי בנות אינם חייבות בלימוד תורה", האומנם לימוד תנ"ך איננו לימוד התורה?