מספרים על הראי"ה קוק זצ"ל, שבאחת משיחותיו עם אחד מראשי החלוצים, התריס בפניו אותו חלוץ - אני אינני מאמין כלל באלוקים! ענה לו הרב זצ"ל - באלוקים שלך, גם אני אינני מאמין....

אין ספק, ששורשיה של הכפירה בדעת אלוקים, נעוצים בהבנה לא נכונה על מהותו של אלוקים. לציבור הרחב, תקועה בראש מן דמות שטוחה, שבנויה בעיקר על דימויים ילדותיים שנספגו בתודעתם בזמן הגנון - מין סבא טוב, שלעתים גם מעניש, לפי הקריזה.

כל זה נובע, מהניסיון של מחשבת ישראל, לדורותיה, להפשיט את האלוקות מכל הגשמה. מרוב שהופשטה, נשארה כל-כך מנותקת, כך שלא הייתה ברירה אלא להפוך אותה למין דמות אגדית, הלקוחה מסיפורי האחים גרים וכד, ובכך להציג אותה באופן קליט יותר.

אך וודאי שלא זו הדרך הנכונה להציג ולהיפגש עם ה יתברך. תורת הסוד והקבלה, ובמיוחד בגלגולה המאוחר - תורת החסידות, שאפה לאפשר לכל עובד ה, לטעום מטעמה של הדבקות בשכינה, ע"י ביאור עמוק וקליט גם יחד, בדבר מהותה של האלוקות. רק ע"י מפגש עם תורה זו, ניתן להכיר את ה כמו שהוא באמת, כמובן - בהתאם למגבלות ההשגה האנושית.

הציבור הישראלי, רובו ככולו, דתיים וכאלו שאינם, מכירים את דמות האלוקים באופן מוטעה. כדי לזכות ולהכירו באופן העמוק והמושך ביותר, האמיתי והמתוק ביותר, עליהם לבוא בשעריה של תורת החסידות, המרוממת את לומדיה, ומסבירה בכלים שכליים מהי השגחה ומהי בחירה, וכן הלאה את כל מושגי היסוד בהכרת היהדות.

כל מחפש דרכו צריך לדעת כי בלי היכרות עם פנימיותה של תורה, הוא איננו שלם בהכרת הא-ל. רק ע"י שתייה ממעיינות הסוד, ניתן להרוות את הצמא לקרבת אלוקים, ולזכות ולחבק את המלך, מלך מלכי המלכים.

כיום, תורה זו נגישה יותר מאי-פעם. אך יש להיזהר מכל מיני שרלטנים, שאינם מבינים בה דבר, ומציגים עצמם כ"מקובלים". הם, לכל היותר, ראויים להיקרא "קבלנים" - משום שבדרך כלל הם מקבלים הרבה כסף עבור שירותיהם המפוקפקים... יש לפנות לאנשי תורה אמיתיים, הבקיאים בתורה זו, ולשתות בצמא את דבריהם. אשרינו שזכינו בדורנו לפתיחת שערי החכמה העליונה, ושזכינו לכך שחכמיה האמיתיים מפיצים אותה ברבים. יש להיזהר, כמובן, מהחלקה במדרון המסוכן, אך - כל הרוצה באמת ובתמים להתקרב אל בוראו, יזכה לראות באור תורת הפנימיות בצורתה האמיתית!