כישרון של זה של רמי בר חמא, כישרון זיהוי תכונות הסובבים אותו, הוא כשרון נדיר. נדירים האנשים, ועוד יותר מזה המחנכים, היודעים לסטות מדרך דיבורם והתנהגותם הרגילה, להתגמש ולפנות לתבניות התנהגותיות אחרות, על מנת להפיק יותר מהמפגש עם הזולת. עולה, אפוא, פן חדש ומפתיע בדמותו של הלמדן התקיף, מחדש החידושים ומקשה הקושיות: כושר אבחנה רגשי, וגמישות התנהגותית בולטת. צירוף תכונות מנוגדות אלו, תקיפות ורגישות, נוקשות וגמישות, קשה מאוד להשגה. נראה שעל כולנו המשימה להתאמץ ולהשיג צירוף זה.