1. בשבת הבאה זה מסתיים

אפשר לנשום לרווחה. הבחירות קרבות ויותר לא נצטרך לדפדף בניירת הבלתי נגמרת ושטופת מודעות הבחירות של מפדל-איחוד לאומי, קדימה, העבודה, ליכוד, ולא נשכח את תפנית וגם מרזל, שלא השאירו לנו הרבה עמודים ריקים לדברי תורה בעלונים (שמוכנים לפרסם אותם, כמובן). חכו חכו למכה הסופית של מערכת הבחירות האמיתית - בין חברות התיירות לבין פסח.

2. הרב יואל בן-נון בחברה טובה

באמת שזה ציטוט מדוייק של סיום הסיפור לילדים של הרב שלמה אבינר, בתוך "באהבה ובאמונה". לא נגענו בפסיק: "כולנו עומדים, כל המיליונים שלנו, מסודרים למשפחות ולשבטים, מוכנים לתזזוה, מוכנים לפקודה של משה רבנו, מחכים למילה הגואלת: קדימה!!".

3. תודה על היחס

באמת שלא הייתם צריכים – אבל אנשי "עולם קטן" הזדרזו להגיב על ההערה הקטנה והשולית שהופיעה כאן לפני שבועיים, וגררה תגובות רבות כבר כאן באתר. אולי כדאי לחזור על המשפט שהיה כתוב אז, ועכשיו רצוי לקרוא אותו עם טיפת סרקאזם: "צעירים יקרים, אם לא ידעתם עד עכשיו אז כדאי שתדעו: אתם כ"כ טיפשים שאפשר למכור לכם כל שטות והזייה כאילו הם הדבר הבא". עשו טובה ואל תוכיחו את הטענה הזו, ואל תאכלו כל מה שמוכרים לכם גם אם זה נראה יפה וטוב. לא באתי לשטוף בציניות, חלילה, ולא לעורר ספקות; רק קצת פקפוק וזהירות (ששתיהן לא מילים גסות) - לבדוק פעם נוספת לפני שקונים אידאלים וערכים, ומעלים אותם על שולחן השבת חבוקים בשתי ידיים חובבות אידאלים. עשו טובה לעצמכם ותגלו שהעולם הרבה יותר גדול.

4. שירים עד כאן

זה רק אני או שעוד מישהו שׂם לב שחנן פורת קצת קָץ בשירה העברית החביבה עליו, ומפנה את מקומה בעלונו יותר ויותר לטובת פיוטים, פסוקים שיריים ושירי שבת "דתיים"? האם זה מקרי וסתמי, או שגם "מעט מן האור" הולך ונהיה 'דוסי', ומצמצם את מנת הקולטורה הישראלית שבו אל מחוזות מוכרים?

5. הטון והשבתון

מישהו מוכן להסביר לי למה בזמן האחרון "שבתון" נראה כמו עלון פנימי של ישיבת ההסדר בפתח תקווה? אל הרב שרלו (ראש הישיבה, שהיה שם תמיד), הצטרפו הרב צחי הרשקוביץ (ר"מ) ואיתן פינקלשטיין (שהוא בוגר הישיבה) שהפכו לכותבים קבועים. הם לפחות מקבלים איזו חופשה ישיבתית במלון ברומניה?