בזמן ההתנתקות ובתקופה שלפניה סניפי בנ"ע לקחו חלק בחלוקת הסרטים, בתפילות, בהפגנות, ב"פנים אל פנים" ועוד. חניכים, מדריכים ובוגרים שפועלים יחד זה דבר גדול, זהו כח גדול. את הכח הזה צריך לנצל, אסור לתת לו להתבזבז לאחר שהתגלה בצורה כ"כ חזקה. גם עכשיו, לאחר העקירה, לא חסר מה לעשות: גמח"ים, מועדוניות, "פנים אל פנים", מרכזי קליטה, והרשימה עוד ארוכה ומגוונת. אם נדע להשתמש בכוחות שהתגלו, אם נשתדל לשים את הדגש באש המאירה, אני חושב שזה יבטא את העז הגדול, את הגבורה האמיתית.

מתודה

מחלקים את החניכים ל-2 קבוצות או יותר. כל קבוצה מקבלת 10-15 מילים שנגזרו מהעיתון או שנכתבו על דף. כל קבוצה צריכה להרכיב מהמילים (תוך שימוש בכמה שיותר מילים) משפט הגיוני כמה שיותר מהר. כדאי לעשות כמה "סבבים" של המשחק, כשבכל סבב יש מילים שונות ומשימה שונה - חייבים לסיים את המשפט במילה מסוימת, חייבים להשתמש במילה שהמדריכים מכניסים תוך כדי המשחק, חייבים להשתמש בלפחות 10 מילים ואפשר לחשוב על עוד רעיונות יצירתיים.

המסר

החניכים היו צריכים להשתמש בכמה שיותר מילים, ולשבץ אותם כך שיצא משפט הגיוני. גם בגבורה -אנחנו צריכים להשתמש בכל הכוחות שלנו במקום הנכון ובצורה הנכונה כדי להתקדם ולהשיג מטרות שונות.