כאמא לשלוש בנות ובן שכבר הגיעו לפרקן וטרם מצאו את זיווגם הנכון לנישואין ולהקמת בתים בישראל, וכשותפה לכאבם של אמהות ואבות ובני משפחות שיקיריהם גם הם עדיין שוהים יחידים, אני קוראת לכם כולם, הורים, אחים ואחיות, סבים וסבתות, קרובים וידידים וכל מי שמרגיש שכאב זה הוא כאב האומה כולה לבוא ולהשתתף בתפילת הרבים לריבוי שמחות ונישואין בישראל.

למדתי שמאז נסתיימה מלאכת הבריאה יושב הקב"ה ומזווג זיווגים. וכך היה לאורך הדורות והשנים. גם אנו ההורים, והורי ההורים נישאנו בע"ה והקמנו בתים בישראל. חשבתי לתומי כי כמו שקרה אתנו יקרה גם עם ילדינו, אישי ואני נזכה לגדל אותם לתורה ולמעשים טובים ובהמשך מידי יבוא היום והם יגיעו לחופה ויבנו בית. והכל הלך לפי התכנית ואפילו לפי מסורת העדה והתרבות החברתית שנוצרה. אלה פגשו את בחירי לבם באמצעות שדכנים מקצועיים, אלה מצאו בחירי לבם באמצעות משדכים מבני המשפחה והשכנים ואלה מצאו את בחירי לבם בין החבר'ה, בטיולים, באירועים וסתם ב"מקרה". וגם אלה שפנו למדורי פנויים ופנויות בעיתונים מצאו. ובכל מגזר של החברה ובכל תרבות שמחו כולם והרבו לספר על הדרך המיוחדת שבה פגש פלוני את בת פלוני שהוכרזה לו כבר ארבעים יום טרם נוצר. וכך, בדרך כלל החיים ומסורת הנישואין המשיכו כסדרם.

והנה גם ילדינו גדלו, הגיעו לפרקם ואבוי ה"קליק" לא נוצר. ולחוסר "קליק" מתווספים המון הסברים: לא מתאים, לא שייך, חושב ש..., אבל... לא מבין... (וסלחו לי על השימוש בלשון זכר – התגובות הן משני ועל שני המינים).

אז מה אעשה? בקשתי את ברכת הרבנים שברכו ועודדו אותי בכל לבם ונפשם ואמרו להוסיף השתדלות.

– האם אשכנע אותם לצאת למסיבות של פנויים ופנויות? אי אפשר. הלא בחרנו לחנך את ילדינו בדרך התורה ואין מקום להשתתף במסיבות ריקודים וכדומה.

האם נספר להם ששמענו ש... החברה לעבודה סיפרה שלגיסתה יש בן שגילו מתאים והוא בן תורה?! אבל מי הוא? מה מעשיו? איך הוא בונה את יומו? – האם נשאל את החברה או את הגיסה? - והגיסה, האם היא מחכה לטלפון? האם הבן שלה בכלל מרשה לה לדאוג לו? מהניסיון למדתי שבדרך כלל הוא לא מרשה. הוא עצמאי. הוא יודע את דרכו ובכלל "אל תדאגו יהיה בסדר".

כאמא אני אומרת לילדיי: "אכן בע"ה יהיה בסדר ואני לא דואגת. אני רק רוצה." רוצה שילדיי ימצאו את הזיווגים הנכונים שלהם ויבנו בתים נאמנים בישראל. כי אין דומים חיים בזוגיות לחיים עם הורים אפילו הם הטובים ביותר. ואין להשוות ולו במעט בין הצלחה בעבודה ובלימודים לעבודה על זוגיות ולהצלחה בנישואין. כי הנישואין הם בניה יומיומית, תהליך מופלא של בניית אישיות ומשפחה.

כבר בפרשת בראשית עוד טרם יודעים אדם וחוה שיהיו הורים מובא הפסוק המיוחד: על כן יעזוב איש את אביו ואמו ודבק באשתו והיו לבשר". תמצית רצף הדורות בפסוק אחד.

וחשבתי לנהוג כמו אלה מהמגזר האחר ונלך לשדכן או לשדכנית ונספר על ילדינו המיוחדים המייחלים למצוא את זיווגיהם הנכונים ונשמע על אחרים כמותם.

ופתאום מונח חדש נוחת עלינו ההורים "דייט". את זה לא הכרתי בצעירותי. נכון שאני וחברותיי נפגשנו פעם או יותר עם החבר של האח של החברה הטובה או אם הבן דוד של השכנה, אבל בחלק גדול מהמקרים המפגש הצליח. בזמני לא שמעתי על כאלה שיצאו ל"דייט" ועוד "דייט" ועוד אחד ועוד אחד עד לעשרות ומאות.

וכך, כשנגמרו לי הרעיונות של איך למצוא זיווגים נכונים לילדינו, אחרי שאישי ואני מיצינו את כל הדרכים והתפילות שעברו במסורת ישראל בעדות שונות ובמגזרים שונים אחרי שבאמת אנו מרגישים שהשתדלנו אנו מבינים מה שלא הבנו אז שבעזרת ה' ובסיעת דשמייא זו לא סיסמה אלא מהות.

לנו ההורים אסור להאשים את ילדינו על שהם "בררנים", "לא נותנים צ'אנס", "עקשנים" ו"לא פתוחים". להיפך. כולם טובים. כולם רגישים, כולם מייחלים ומשהו שקרה פעם לא קורה היום.

אשרינו וזכינו שבזמננו הכל הלך ביתר קלות. נכון שהיו כאלה שנישאו מאוחר יותר מהרוב, אבל זו לא הייתה תופעה. והיום אני מבינה שפשוט אז, בימי הורינו והורי הורינו ובימי צעירותנו הייתה סיעת דשמיא כל כך ברורה. לא השכלנו לראות אותה ולא השכלנו להבין שהקב"ה אכן יושב ומזווג זיווגים לכל אחד על-פי דרכו. אז היה ה' בעזרנו והזיווגים קרו ובתים קמו.

וה' ברחמיו ממשיך גם היום לזווג זיווגים, ובתים קמים בעזרתו ובכל זאת יש תקלה ורבים הטובים שעדיין מייחלים להיכנס לחופה עם זיווגם הנכון.

ומתוך הבנה זו קוראת אני לכולם, לכל בני המשפחות, הורים וילדים, קרובים, חברים, שדכני מצווה וכל הצבור לבוא ולהשתתף בתפילה לפני הכותל המערבי שריד בית המקדש. בתפילה זו שתיערך בעזרת השם ביום שני, ז בתשרי בשעה 18:30 נתפלל לבורא עולם ונבקש שיעשה עמנו חסד וישוב ויפתח ברחמיו את הפתח לכולם לפגוש, למצוא את הזיווג הנכון, להרגיש את ה"קליק" ולהחליט על נישואין והקמת בית. יהי רצון שנראה ונפגוש חתנים וכלות הרבה, יעמדו מתחת לחופה זיווגים רבים ובהם ילדינו ויתווספו לעם ישראל משפחות רבות ונאמנות כראוי. אז נוכל להודות לה' יתברך על החסד וה' ברחמיו ימשיך לעזור לכל הזיווגים להכיר ולהתחבר בקלות. אמן.

לפרטים על התפילה ולהורדת התפילה לחצו כאן