רובנו צפינו בסרט "אושפיזין" וראינו כיצד שולי ראנד צועק נס, והנס מגיע. רבים מאיתנו ציפו לנס כזה שיעצור את רוע הגזירה ויקלקל את תוכניות הממשלה לגרש את תושבי גוש קטיף, יש מביננו שאף הגדילו לעשות ונתנו עיצות לבורא עולם באיזה אופן לבצע את הנס כגון צונמי פיגועים המוניים או התקפת פצמרים בזמן הגירוש וכדומה.

הנס לא הגיע הגירוש יצא לפועל ועתה אנחנו שואלים את עצמינו מה הלאה?

לפני שניתן אל ליבינו מה עלינו לעשות בעתיד רצוי שנפנה את ראשינו לאחור לבחון את פועלנו עד היום לעשות חושבים ומתוך כך לנסות להגיע למסקנה. ובכן הקמנו מוסדות את המזרחי והפועל המזרחי, פעלנו רבות בתחום החינוך ע"י הקמת החינוך הממלכתי דתי, ישיבות תיכוניות, אולפנות, ישיבות גבוהות, ישיבות הסדר, מכינות קדם צבאיות, מכונים להכשרת מורים ואוניברסיטה. עודדנו את בחורינו להשקיע ולהתקדם בצבא, יש לנו בחורים לרוב ביחידות השדה ביחידות המובחרות בקצונה הזוטרה והגבוה עד דרגת אלוף. בתחום ההתישבות הקמנו קיבוצים מושבים והתנחלויות לתפארת. בישובים שהקמנו קיימת ערבות הדדית, אחוז הפשיעה נמוך מאד, האוכלוסיה החלשה מקבלת עזרה רבה.

גן-עדן, כן כן, הקמנו לעצמינו מיני גן-עדן שאינו משקף את תחלואי החברה בישראל.

עתה נשאל את עצמינו מה בורא עולם רוצה מאיתנו ואיפה אנחנו ביחס לרצונו?

בתורה מופיע יעודינו "אתם תהיו לי ממלכת כוהנים וגויי קדוש" האם הגענו לזה? אם ניבחן את המצב בישובינו יכול להיות שאכן אנו עומדים בציפיותיו של הבורא אולם אם נעיף מבט על כלל החברה בישראל ונשים אל ליבינו את ההתדרדרות המוסרית, הפשיע הגואה וההתבהמות החומרנית נבין כי אנו רחוקים מאד מיעודינו.

הפער שביננו לבין כלל החברה בישראל הביא אנשים רבים ממנו לנסות ולקרב רחוקים, יש מי שהקים גרעינים תורניים בעירות הפיתוח, יש מי שהקים את "גשר", הוקמו ישיבות "הסדר" ו"מכינות" בדימונה שדרות מצפה רמון ועוד ועוד… גם הערים הגדולות קיבלו חיזוק חיפה, תל אביב וערים רבות נוספות.

מאמצים אלו מצד הציבור שלנו נוחל הצלחות רבות אולם עדיין הפער גדול.

מי שהיה בכפר מימון לא יכל לשכוח את השיר "עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה" ואכן אם נחכה עד שנשפיע, כפי שאנו פועלים היום, על כלל הציבור, יערך הדבר זמן רב וזאת מאחר ואנו פועלים כפרטים ולא כמימשל. נכון שאיננו פוחדים מדרך ארוכה אולם ודאי שעדיפה דרך קצרה ובידינו הדבר לקצר את הדרך ע"י לקיחת השלטון בידיים.

אינני נביא והקשרים שיש לי למעלה אינם יותר מאשר לכל אחד אולם ליבי אומר לי כי בורא עולם מצפה דווקא מאיתנו להעלות את העם להיכן שהצלחנו להגיע בתוך החממות שהקים לנו ולכן או שניתעורר וניקח את השילטון למען העם, או שבעל החממות יעקור אותנו ויפיצינו בכל הארץ כדי שניפה אותה ונפיץ את ריחנו לכל. חשוב לזכור הנהגת העם היא אחריות כבדה ולכן לפני שלוקחים אותה צריך לדעת שלא למענינו אנו עושים אלא למען שמו יתברך, ומתוך כך תהיה סיעתא דישמיא בכל מעשה ידינו.

כשנגיע לשילטון נדאג לכולם לא למיגזר זה או אחר, תמיד נזכור כי כולנו עם אחד אנחנו. נדאג למסוממים, פרנסה לישובים המרוחקים, נטפל בעיוות הדין בבתי המשפט, נדאג שיהיה חינוך בבתי הספר ולא רק הקניית ידע, נדאג שלילדי השמנת יהיה למה לחיות ולא רק איך, נדאג לצביון היהודי של המדינה נסגור את העסקים בשבת לא ימכר חזיר בארץ נחזיר את מעמדה וכבודה של הרבנות ועוד ועוד…

רבים הקוראים שורות אלו נראה להם בשלב זה לקיחת השלטון, כדבר רחוק. אולם בהמשך אפרט את הדרך המעשית לכך.

שיהיה ברור לקיחת השלטון, שעליה אני כותב כאן, אין כונתה מהפיכה צבאית או משהוא דומה לזה, כונתי לקחת את השלטון בבחירות.

שנים רבות איננו מצלחים להתחזק ועתה נצליח? התשובה היא כן דוקא עכשיו הזמן הנכון. אך לפני שאפרט למה דוקא עכשיו ברצוני להדגיש מדובר באחדות כל המפלגות הלאומיות הדתיות והחרדיות תחת רשימה אחת בבחירות הבאות, נכון להיום יש לכל הרשימות יחד 29 מנדטים, במידה וניתאחד יש סיכוי גבוה לקבלת 40 מנדטים כך שנהיה המפלגה הגדולה ביותר, תעזור לנו העובדה שהציבור רואה איך השחיתות פושטת במפלגות האחרות, ומה שמוביל אותן אינו טובת הציבור אלא טובתן האישית ובמיקרה הטוב טובת מקורביהן.

ובכן אין זמן יותר טוב לאחדות הכוחות החיוביים בפוליטיקה וזאת מאחר שכל המגזרים המוזכרים חבו בשנים האחרונות את נחת זרועה של ממשלת שרון. המגזר החרדי ספג מכל הכיוונים הן בחילולי שבת, בחילולי קברים, בתקציבים לישיבות ובהורדת קצבאות הילדים. המגזר הדתי ציוני ספג בביטול משרד הדתות תקציבים למועצות הדתיות, חילולי שבת בצבא ושילוב בנות במעורב עם בנים בצבא, קיצוץ תקציבי הישיבות, הורדת מעמד הישובים בבחינת סדרי עדיפויות משכנתאות, סיוע בשכר דירה וכדו' וכמובן עקירת גוש קטיף.

עד עתה כל מגזר דאג לעצמו אולם עתה התברר לכולם או שאנו ביחד למעלה או כולנו יחד למטה. צריך לזכור, ההבדל בין המגזרים קיים, אולם הוא שולי ביחס למכנה המשותף. כולנו בעד השבת ונגד חילול קברים וכולנו בעד חינוך יהודי לכלל ילדי ישראל, כולנו בעד חיזוק התמיכה הממשלתית בישיבות ונגד העוול בבתי המשפט. אם המכנה המשותף כה גדול הינו צריכים להתאחד מזמן אולם הדבר לא קרה ממספר סיבות ובראשן האגו (הגאוה) מי יהיה בראש.

כעט הזמן לאחדות ממספר סיבות א. אחדות הדפוקים. ב. הועלה אחוז החסימה כך שמיפלגה שלא יהיה לה שלוש מנדטים לא תכנס לכנסת, דבר זה בפני עצמו אמור להלחיץ חלק מהמיפלגות. ג.האחדות בתפילה שהתקיימה בכותל למען גוש קטיף, אחדות זו הינה אולאי הסנונית הראשונה שתביא לסיום את המצב בו מגזר דתי או חרדי מחרים מגזר אחר. ד. לאחר הבחירות במקרה ה"טוב" מחכה לנו נתניהו אבי התוכנית הכלכלית שקיצצה בקיצבאות הילדים, וכן מי שהתבטא ששייך לפנות ישובים בהסכם ואף העבר מוכיח עליו כי לא עמד בלחץ האמריקאי.

כפי שצויין קודם האגו (הגאווה) היא לדעתי הסיבה העיקרית לכך שעד היום לא התאחדו כל המיגזרים והנהיגו את העם ולכן על מנת לאחד את כל הכוחות צריך שכל אחד יוריד מעט מעצמו ויבין שכל זה הוא למען שמו יתברך.

בשלב הראשון יש לאחד את מפלגת הציונות הדתית עם האיחוד הלאומי איחוד זה נראה שיכול לצאת לפועל ללא קושי. בשלב הבא עליהם לפנות למפלגת שס ולבקש ולהתחנן לפניהם למען כלל ישראל להתאחד וזאת אף במחיר ששס היא זו שתוביל את הרשימה. בע"ה במידה והדבר יעלה טוב יש ליפנות למפדל ולשכנעה להצטרף לאחדות מתוך כבוד רב אליהם וכן יש לשכנעם כי סיכוייהם לרוץ לחוד הינם קלושים לאור העלאת אחוז החסימה וכן הרצון של הציבור באחדות. בע"ה כאשר הדבר יעלה יפה יש ליפנות לזרם החסידי במיגזר החרדי ולשכנעו מתוך הרבה כבוד והערכה והאחריות הגדולה שלהם לכלל העם ולהזכיר להם כי רבים מהם היו עימנו בתפילות למען גוש קטיף, וכן להבהיר להם שכל מה שחשוב להם חשוב לנו מאוד כמו תקציב לישיבות מכל המגזרים למען הרבות תורה על כל גווניה,המאבק נגד חילול שבת ועוד. בע"ה כאשר יתאחדו כוחות אלו הדרך לליבם של הליטאים תהיה קלה וזאת מאחר ואין להם אפשרות לעבור את אחוז החסימה לבדם, אולם צריך לזכור אע"פ שאין להם אפשרות להכניס לכנסת חכים כאשר הם רצים לבד יש להתיחס אליהם כמו לכול האחרים במלא הכבוד המגיע לכל אחד מהמיגזרים הרי בסופו של דבר כולנו עם אחד וכל מיגזר נותן הדגשים אחרים אבל למרות ההדגשים השונים תורה אחת לנו.

אף אחת מהמפלגות לא תצא ניפסדת מהאחדות א'. יש כוח לאחדות שסוחף כאלו שלא חשבו להצביע לאף אחת מהמיפלגות האלו. ב'. הקולות העודפים שהולכים לאיבוד יוכלו להכניס עוד מנדטים. ג'.הכוח האדיר שעומד לרשות האחדות הזאת הינו עצום, בתקציבים – רבע מתקציב הבחירות לכנסת יעמוד לרשות המפלגה הזאת. כמו כן רבע מזמן שידורי התעמולה בתיקשורת יועמדו לרשותה. מבחינת אנשי שטח שיעברו בית בית יעמדו בצמתים וידביקו מודעות וכל זה ללא תשלום, לא יהיה לשום מפלגה אחרת כוח אדם איכותי ובמידה כה רבה.

יש מי שאומר שהלואי ותתקיים אחדות זו אולם דבר זה יקרה בימות המשיח, ובכן בידינו להביאם ומהר מכפי שאנו משערים וכל זאת בהורדת מידת הגאווה ובמידה וכל אחד מהמנהיגים יאמר לשני אתה בראש וכל כוונתם תהיה לשם שמים על מנת להעלות את כל העם ברוחניות ובגשמיות נזכה בע"ה לביאת הגואל במהרה בימינו אמן.

גרשם שטינמץ

Gershom_s@walla.com