הציבור הדתי לאומי מואשם דרך קבע שהוא עוסק רק במאבק על שלמות הארץ. מי שנכח אתמול בירושלים בשעות אחר הצהריים יכול היה לחזות בעוד הוכחה חותכת לכך שמדובר בהאשמה שקרית ונבזית. קרוב לשלושים אלף הורים וילדים, דתיים וחילוניים, גדשו אתמול את רחובות ירושלים באירוע חינוכי חברתי וחף מפוליטיקה. גושים גדולים של כובעים אדומים, ירוקים, כחולים, ולבנים צעדו יחד מגן העצמאות לכותל המערבי, בלי שום קשר לתוכנית ההתנתקות. האירוע, שזכה לשם 'עליאדה' הופק על ידי תנועת 'מבראשית', תנועה חברתית רוחנית שמוביל הרב מרדכי אלון, ראש ישיבת 'הכותל'. המטרה הייתה להביא לשיא פעילות שבועית של לימוד הורים וילדים, שמתקיימת למעלה משנתיים באלפי בתי ספר דתיים וחילוניים, בארץ ובעולם.

לכאורה היה זה בסך הכול אירוע מגזרי שבא לשחזר טקס דתי עתיק של עלייה לרגל, שהיה נהוג בזמן בית המקדש, אבל מי שצעד אתמול בירושלים בין הרבבות, לא יכול היה להתעלם מהצדדים החברתיים של האירוע. זה בא לידי ביטוי בשלוש משאיות גדולות שמולאו במצרכים לנזקקים, על ידי משתתפי התהלוכה, אבל הפן החברתי המשמעותי יותר, היה ללא ספק הרכב הצועדים הנדיר. מתי לאחרונה צעדו אלפי דתיים וחילוניים, צפוניים ודרומיים, מתנחלים ותושבי עיירות, על אותו ציר במטרה להגיע לאותו היעד?. מתי לאחרונה נפגשו ילדים והוריהם, מבתי ספר דתיים וחילוניים באירוע משותף?.

רק כדי לסבר את האוזן: העיר רמת גן לבדה שלחה לאירוע הורים וילדים משבעה עשר בתי ספר ממלכתיים (לא דתיים). מנתניה הגיעו הורים וילדים מחמישה עשר בתי ספר ממלכתיים, וכאמור, אלו רק שתי דוגמאות. ובכל זאת, למרות ייחודיות האירוע, לא נרשמה התעניינות תקשורתית משמעותית. התהלוכה הייתה רעשנית צבעונית ופוטוגנית לכל הדעות, אבל לא זכתה לתמונות בעיתונים, או לדיווח בתקשורת האלקטרונית. שוב מסתבר, כצפוי, שגם אם הצלחת למשוך עשרות אלפי אנשים מכל קצוות הארץ לירושלים לאירוע חינוכי וחברתי, לא תקבל יחס תקשורתי, אם לא תגיד מילה על ההתנתקות. אם דמות ציבורית הייתה מזכירה באירוע אמש מילים כמו מרי אזרחי או סירוב פקודה האירוע היה כובש את הכותרות, אך מכיוון שהאירוע הסתיים כ'סתם' אירוע מאחד, מחבר ומקרב בתקופה סוערת של שנאה וקיטוב, הוא לא קיבל אפילו אייטם שולי לפני התחזית. אחר כך יאמרו שהדתיים האלה יודעים רק להפגין למען גוש קטיף.