פעולה מס' 8 :



מבוא:
אז הבנו שצריך לעשות, שזוהי תכלית האדם בעולמו ושלשם כך הוקמו תנועות הנוער וברגע שהדבר לא נעשה אין לנו הצדקת קיום. אבלאבל מה נעשה?
לא, אין הכוונה עוד פעם לחלוקת תפוח בדבש לחיילים בטרמפיאדה! צריך לשנות את הראש! זה אומנם חשוב כשלעצמו אבל אנחנו מתכוונים למשהו בראש קצת יותר גדול

מטרת הפעולה :
לעורר בחברה את הרצון לעשיה שבאה מתוך יוזמה שלהם.

מהלך הפעולה:
שלב א' :
אתם כרגע חברי ועדת חבריא ב' של הסניף. אתם המחליטים מה תעשה חבריא ב' השנה. אחרי הרבה ויכוחים החלטתם שמשקיעים בשני נושאים בלבד אחרת המאמצים מתפזרים ואין טעם (כלומר "תפסת מרובה" לא "תפסת").

חלק את השבט לקבוצות. כל קבוצה מקבלת כרטיס עם נושא והצעות לפעילות בו, כל קבוצה צריכה לשכנע את כלל החברים בועדה, שהנושא שלה הוא הנושא בו חשוב להשקיע את כל פעילות חבריא ב' השנה. למותר לציין כי אלו רק הצעות מעטות במספר נושאים מצומצם, אם יש לכם עוד רעיונות – עדיף! זכרו, עיקר מטרת הפעולה היא שיתעוררו בחברה עוד רעיונות ושהדברים יהיו – עובר לעשייתם!

המדריך יתפקד כרכז הסניף או הועדה. תפקידך הוא בעיקר לשמור על הסדר, נסה לתת להם את מקסימום העצמאות בהחלטה

הכרטיסיות :

קבוצה א' -

הכי דחוף כרגע הוא: המאבק על א"י, הפעימה השניה עומדת להתבצע וחלקים גדולים מאוד מא"י ימסרו. אם לא נעשה משהו מייד – נאחר את הרכבת.
אפשר:
להתקשר למטה המאבק ביש"ע ולהעמיד עצמנו לרשותם לכל משימה.
להכין שלטים לתליה בבתים (כמו – העם עם הגולן).
לעמוד בצמתים מרכזיות עם שלטים ע"מ לעורר מודעות.
לצאת להפגנות.
לכתוב מכתבים לח"כים ולראש הממשלה.
והכל כמובן תוך פעולות שמטרתן העמקת הבנת הקשר ביננו לארץ.





קבוצה ב' -

הנושא הבוער ביותר היום במדינה הוא: הפער ההולך וגדל בין דתיים לחילונים. אנחנו צריכים לקחת חלק בנסיונות לצמצום הפער ולעשות כמה שיותר ע"מ למנוע את מלחמת התרבות.
אפשר:
לארגן מפגש קבוע, פעם בשבוע עם הצופים / השומ"צ או כל קבוצה חילונית אחרת. בכל שבוע נדון בנושא אחר או נלמד לימוד משותף.
לארגן שבת משותפת.
פעילות התנדבותית קבועה שנעשה ביחד.
להקים תנועה כמו "בני הלל" בעיר שלנו.
והכל כמובן תוך כדי פעולות שמטרתן העמקה בנושא: אהבת ישראל ואחדות העם.


קבוצה ג' -

פעולות קבוצתיות הן תמיד הרבה פחות יעילות (וכשהן חד פעמיות על אחת כמה וכמה) יש ערך רק לעשיה אישית וקבועה. (אולי נארגן קבוצה באותו מקום כשכל אחד פועל לבד).
אפשר:
ליצור קשר עם בי"ח באיזור ומח' ילדים ולשאול האם פועל אצלם פרויקט "טללים" – פרויקט שנועד למנוע מצב שהילד מפסיד כ"כ הרבה חומר לימוד בכיתה שאח"כ כאשר הוא, בע"ה, יבריא, יוכל להשתלב בביה"ס בקלות. המתנדבים לומדים עם הילד את החומר שהוא מפסיד.
לפנות לשרות הרווחה ולשאול על קשישים בודדים הצריכים עזרה.
ילדים עוורים / חרשים או עם נכויות אחרות הזקוקים לחונכות קבועה.
ב"ה לא חסר במה להתנדב.


קבוצה ד' -

אסור לשכוח שסיסמתנו היא "תורה ועבודה". הציבור שלנו רחוק מאוד ממצב אידיאלי בתחום לימוד התורה כמו"כ כל מה שנעשה בהווה ובעתיד צריך להיות מתוך תורה ולכן בשלב הזה של החיים צריך להשקיע את מירב המאמצים בהגברת לימוד התורה בסניפים והעמקת הרמה הדתית בכלל.
אפשר:
קיום שיעור קבוע לחבריא ב' שיבוסס על לימוד בחברותות ואז שיעו.
חבריא ב' תעביר לחבריא א' שיעורים (לרוב נמנע מהמדריכים לעשות זאת מקוצר זמן).
עריכת חידונים / תחרויות בסניף בנוגע לנושאים תורניים.
לכל חודש יהיה נושא תורני שהפעילות תתבצע מסביבו.
יצירת ספריה תורנית בסניף (איסוף תרומות, קניית ספרים וכו') או שיפוץ וחיזוק הספרייה הקיימת.
והעיקר - ללמוד וללמד לשמור ולעשות.





קבוצה ה' -

צו השעה הוא קליטת עליה! אם אנחנו לא רוצים שתקדים שנות ה – 50 יחזור ושוב יווצרו פערים חברתיים, תחושות קיפוח ומירמור – הזמן לעשות הוא עכשיו.
אפשר:
לאמץ אתר קרוונים / אתר קליטה (יש ערים שיש בהם מרכזי עולים) סמוך ולעשות בו פעילות קבועה, להקים סניף ולהדריך וכו'
להקים בסניף שבט עולים מחבר העמים (אין עיר שאין בה).
לברר דרך לשכת הרווחה לגבי ילדים לאמהות חד הוריות ע"מ לארגן פרויקט התנדבות.
לפעול בבי"ס שיש בהם ריכוזי עולים משמעותיים, ולקיים בהם שיעורי עזר, פעילות חברתית.
הקמת מועדוניות לילדים עולים (וגם סתם באזורי פיתוח).
להתקשר לרכזת קליטה של המחוז ולבקש רעיונות.


קבוצה ו' -

אין מה לעשות אנחנו בני נוער ושלב ההגשמה עדיין לפנינו. את עיקר האנרגיה צריך להפנות לחינוך ולהגשמה תוך כדי פעילויות חד פעמיות בכל מיני תחומים. הדגש צריך להיות על חינוך לנתינה, לתרומה לכלל דרך כל תחומי החיים כדי שהדברים לא יהיו מנותקים לגמרי גם בשלב הזה.
אפשר:
שבוע עבודה באתר הקרוונים.
שיפוץ בתים בשכונות מצוקה.
ועוד, ועוד


מדריך –
ניתן להציע עוד תחומים אפשריים כגון:
התגייסות למאבק בתאונות הדרכים
פעולות בתחום הקטנת פערים חברתיים (פעילות בשכונות)

במהלך הדיון חשוב לעלות נקודות כמו : עשייה אישית מול קבוצתית, עשייה חד פעמית מול קבועה, סדר עדיפויות לאומי מול התאמה אישית.
הדבר החשוב הוא שלדיון יהיו תוצאות מעשיות!

בע"ה נעשה ונצליח!