2 כנסים התקיימו היום במסגרת שבוע החמ"ד: כנס תזמורות וכנס מקהלות.

כנס תזמורות ושיר נולד בחמד היה בסימן "לכל אחד ניגון ציוני דתי משלו" הכנס התקיים בהשתתפות 14 מוסדות המציגים הרכבים מוזיקליים ומנגנים יצירות בעיבוד ויצירה של תלמידים בסימן 50 שנה לאיחוד העיר ירושלים.

אילה רייכרט, מפקחת ארצית על המוזיקה בחמ"ד סיפרה: זהו שיאו של תהליך למידה שנתי. התלמידים מגיעים להשגים מוזיקאליים גבוהים ויוצרים מוזיקה מתוך עולמם הפנימי המתחבר לחזון החמ"ד.

מיד לאחריו התקיים כנס מקהלות ושיר נולד לתלמידות האולפנות בחמ"ד. כנס המקהלות התקיים בהשתתפות התזמורת הייצוגית והמקהלה הייצוגית של החמ"ד . בכנס הציגו מוסדות החמ"ד המשתתפים, יצירות חדשות בנושא 50 שנה לאיחוד העיר ירושלים, למדו שיר חדש שנכתב במיוחד לכבוד הכנס על ידי חגית כפיר ובעיקר חוו במשותף את יצירות התלמידות המבטאות נקודות מבט שונות אך משותפות לכבודה של ירושלים הבאה ממקום של חיבור לעם לארץ ולתורה.

הכנס מתקיים מידי שנה במשך 17 שנים.ניכרת העלאת הרמה המקצועית והיצירה האישית , ניכרת אוירת השמחה ושיתוף הידע המסמל את התקדמות תחומי האמנות בכלל ותחום המוזיקה בפרט בחינוך הממלכתי דתי.

סגנית ראש המנהל, מיכל בן דאהן מסרה: מרגש לראות את מגוון תלמידי החמד מתחברים יחד ויוצרים מגוון מוזיקאלי משותף הנובע מזהות ציונית דתית ומבטאים את עולמם הרגשי רוחני. בית חינוך כמשפחה.