ביום שני האחרון התקיים במסגרת שבוע החמ"ד הכנס ה-1 לעבודות נבחרות במחול.

תחום המחול הינו התחום האמנותי הצעיר ביותר שהתפתח בחינוך הדתי. המגמה הראשונה הוקמה באולפנת חמ"ד אמונה לאמנויות בירושלים ושנים היתה המגמה היחידה בתחום זה בחמ"ד. אחריה פתחו אולפנת חמ"ד צביה יצירתית בירושלים וכך במשך כ- 8 שנים היו בחינוך הדתי רק שתי מגמות מחול מקצועיות לבגרות.

בשש השנים האחרונות נפתחו עוד 10 מגמות ובשנתיים האחרונות התמקצעו כולן ועברו ממסגרת הוראה של שלוש יחידות לחמש יחידות לימוד. המשמעות היתה הגברת שעות הלימוד מ-8 שעות שבועיות ל-12 עד 17 שעות בשבוע.(פי 3 מכול מגמת לימוד אחרת)

את התוצאות ניתן היה לראות על במת הכנס. 7 אולפנות ותיכונים לבנות העלו על הבמה 7 עבודות כוריאוגרפיה מקוריות עליהן הן נבחנו או עתידות להבחן בבחינת הבגרות שלהן.

העבודות היו ברמה מקצועית טובה ביותר. חברות ועדת השיפוט שהוזמנה לתת ליוצרות משוב היו: ד"ר טליה פרלשטיין, ראש המסלול לתנועה ומחול במכללת אורות ישראל באלקנה, הגב תמרה מאליניאק, רקדנית כוראוגרפית, מנהלת בית הספר "תאטרון מחול" בירושלים וכלת פרס שר החינוך לתרבות יהודית במחול וכן הגב תמי יצחקי רקדנית וכוראוגרפית עצמאית. כולן הביעו את התפעלותן מהרמה הגבוהה, מהדרך המקצועית בה הובילו המורות את תלמידותיהן לקראת התוצר ומן הגיוון ברעיונות ואופן הביצוע.

את תחום המחול בחמ"ד מובילה אביטל חורש, מדריכה ארצית למחול. הכנס התקיים בבית "מחול שלם" בירושלים איתו יש לפיקוח על האמנויות בחמ"ד שיתוף פעולה הדוק המאפשר למורות למחול להשתלם בהשתלמות מעשית במסגרת נשית מקצועית.