Martian Child
ארץ: ארה"ב
שפה: אנגלית, תרגום :עברית
שנה: 2007
במאי: מיג'ס, מנו , Meyjes, Menno
אורך הסרט: 106 ד'
מתאים לגילאים: נוער, תיכון, מבוגרים,

תקציר עלילת הסרט
דיוויד, סופר מדע בדיוני, מתקשה להתגבר על המוות המפתיע של ארוסתו ורוצה להקים תא משפחתי בכל מחיר. סוכנויות האימוץ מפגישות אותו עם דניס, יתום מתוק וצעיר שמבלה את כל ימיו בתוך ארגז. הסיבה להתנהגות המוזרה מוזרה לא פחות: דניס בטוח שהוא נולד במאדים, ולשם הוא רוצה לחזור. הסופר מתלבט מאוד אם עליו לאמץ את הילד הבעייתי או לא, אבל מהר מאוד הילד כובש את לבו ונכנס לביתו. אט אט שני האנשים הפגועים הללו נפתחים זה אל זה.
&hl=en&fs=1

ההמלצה שלי:
סרט העוסק בנושא הורות לפי מיטב הז'אנר ההוליוודי המציג מצב נואש וגיבורי הסרט מצליחים לעשות את המפנה הבלתי יאומן. יחד עם זאת הסרט מעניק רגעים אמיתיים ומרגשים ביחסי הורים ילדים ובדרך התפתחותם וקבלתם איש את רעהו. התסמונות שהילד מגלם מציגות עולם תלוש המחפש היאחזות שנוצרת על ידי אהבה ושייכות והבמאי יוצר זאת על ידי רצף תסמונות מענינות של חיים במחבוא, כמיהה לכוכב מרוחק ושימוש בצילום כאלמנט של הוכחה על קיום וממשות.
מידע חינוכי:
התמקדות בתהליכים העוברים על הילד יכולים להביא ללמידה משמעותית של נושא השתלבות חברתית ושל חריגות בחברה. יש לציין כי הסרט , לפי כללי הז/אנר, מתמצת מאוד את השלבים ולעיתים לא אמין מספיק בשל כך. התמקדות באב יכולה ללמד את נושא ההורות והמשמעות של הורות לא כאלמנט ביולוגי אלא פתיחות ויכולת קבלה של האחר.
הדרוג שלנו
שווה צפיה [star count=3]
די לאלימות [star count=5]
ערכים [star count=5]
צניעות [star count=4]
התנהגות שפה [star count=5]