The Never ending Story
ארץ: ארה"ב
שפה: אנגלית, תרגום :עברית
שנה: 1984
במאי: פטרסון, וולפגאנג , Petersen, Wolfgang
אורך הסרט:
מתאים לגילאים: נוער, תיכון, כל המשפחה, מבוגרים, צעירים,

תקציר עלילת הסרט
סרט שהפך לפנטזיית קאלט מתחרה ל"נסיכה הקסומה". באמצעות ספר מסתורי מצליח באסטיאן הצעיר לברוח מההתנכלויות בעולם האמיתי ולחדור לעולם פנטסטי שזקוק נואשות לגיבור. ארץ "פנטזיה" עומדת בפני כליה כשה"כלום" מאיים לבלוע אותה. הנסיכה החולה קוראת לגיבור בשם אטריו למצוא לה ולארץ כולה תרופה מיידית. אגדת ילדים של הבמאי הגרמני וולפגנג פטרסן שעושה שימוש חופשי באלמנטים קלאסיים מאגדות הילדים. ילד בשם באסטיאן מסתגר בעליית הגג של בית ספרו עם ספר עתיק. באמצעות דפי הספר הוא נכנס אל ממלכת אגדות מופלאה ודמיונית המאוכלסת בדמויות קסומות - חילזון מרוצים ענקי, יצור מגודל זולל סלעים ודרקון מעופף טוב לב. היצורים השונים עוזרים לבאסטיאן במלחמתו כנגד הרוע והחושך. בשנת 1990 יצא סרט מספר 2.
&hl=en&fs=1

ההמלצה שלי:
סרט המכניס אותנו לקסמן של האגדות המעצימות את כוחנו בעולם ללא פנטזייה. הספור מעמיד אותנו על קו האיזון והגבול בין מציאות ודמיון וגורם לנו להבין את כוחו של הדמיון ולחוות אותו יחד עם הגיבורים. סרט הרפתקאות המשלב בדיון, דמיון ומציאות יחד עם הרבה פילוסופיה על מהות חיינו בעולם.
מידע חינוכי:
ניתן להעלות את הרמה הפילוסופית לדיון מעמיק במהות עולמינו ע"י הבנת המושגים המוצגים בסרט כמו ה"כלום" וכל מה שמייצג אותו.
עוד בנושא:
http://www.education.gov.il/tochniyot_Limudim/sifrut/asi17017.htm http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%94%D7%A1%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%A8_%D7%A9%D7%90%D7%99%D7%A0%D7%95_%D7%A0%D7%92%D7%9E%D7%A8

הדרוג שלנו
שווה צפיה [star count=5]
די לאלימות [star count=4]
ערכים [star count=5]
צניעות [star count=5]
התנהגות שפה [star count=5]
איכות קולנועית [star count=5]