Vitus
ארץ: שוויץ
שפה: גרמנית בניב שויצרי, אנגלית , תרגום :עברית
שנה: 2006
במאי: מורר, פרדי , • Murer, Fredi M.
אורך הסרט: 100 ד'
מתאים לגילאים: נוער, תיכון, מבוגרים,

תקציר עלילת הסרט
ילד מחונן בשם ויטוס, שולט היטב במוסיקה ובמתמטיקה, ומאתגר את הוריו. מהר מאוד מואס ויטוס בתפקיד שבחרו עבורו המבוגרים ובוחר באופן דרמטי להתחמק מהתוכניות של הוריו, כדי לנהל חיים כפולים סודיים. ויטוס נמצא בין שני הוריו. האם, ממוצא אנגלי, העובדת כמתרגמת בבית הוצאה ומנסה לקדם את הקריירה המוסיקלית והאקדמית של בנה. האב, הטרוד מעל לראשו בעבודתו בחברה למוצרי מכשירי שמיעה. את הנחמה, את העולם החם, את שוויץ השונה, שלא עסוקה בקריירה ובעשיית כסף, הוא מוצא אצל הסבא, הגר בכפר. רק בפניו יכול ויטוס להתוודות שהוא רוצה להיות ילד רגיל ונורמלי, ולא אינשטיין או מוצרט. יחד עם הסבא הוא חולם לעוף, לטוס. רק אצל הסבא הוא יכול למצוא מרגוע מהלחץ המופעל על ידי ההורים. בעקבות תאונת ריחוף, מצליח ויטוס לחיות חיים כפולים, כילד רגיל לגמרי וכפסנתרן מחונן.
&hl=en&fs=1

ההמלצה שלי:
סרט אנושי קטן ונוגע ללב. הסרט מתחיל מסוף רצף האירועים ומובן רק בסופו. הסרט ממוקד סביב גיבוריו וסביב סיפורו של ויטוס ואינו סוטה לסיפורי משנה . מתאים לכל הורה ומורה אבל בודאי לכל הורה ומורה המתמודדים עם חריגויות גם אם הן יוצאות מן הכלל בטיבן. סרט מענג למי שלא חייב סרט הוליוודי!
מידע חינוכי:
"סדרת החינוך" שויטוס מעביר את הוריו יכולה לעזור לכל הורה ומחנך בהבנת עולמו המורכב של ילד בעל יכולת מיוחדות שכל רצונו הוא להיות "נורמלי". המרוץ והדחף של הורים אוהבים יכול להביא לתוצאות הרות אסון ורק האיזון שמוצא הילד בעולם שבנה יחד עם סבו מציב אותו כילד בריא ונפשו היכול להתמודד עם הכשרונות המרובים שיש לו.
הדרוג שלנו
שווה צפיה [star count=5]
די לאלימות [star count=5]
ערכים [star count=5]
צניעות [star count=4]
התנהגות שפה [star count=5]
איכות קולנועית [star count=5]