Alles Auf Zucker
ארץ: גרמניה
שפה: גרמנית, תרגום :עברית/ אנגלית
שנה: 2005
במאי: לוי, דני , Levi, Danny
אורך הסרט: 88 דקות
מתאים לגילאים: ילדים, נוער, תיכון, כל המשפחה, מבוגרים, צעירים,

תקציר עלילת הסרט
קומדיה משעשעת לכאורה השמה במרכזה את היחסים המתוחים בין שני האחים הגרמנים-יהודים לבית צוקר- האחד מהמר כפייתי חסר ערכים והשני חרדי מחמיר. כשאמם של השניים מתה הם נאלצים להתעלות על עצמם ולשבת יחד "שבעה" על מנת לזכות בירושה. אלא שלרוע המזל ימי השבעה נופלים בדיוק בעת אליפות גדולה בסנוקר שיש בה להחזיר לאח המהמר (ג'קי) את שהפסיד. במרדף חסר עקבות אחר הכסף מלהטט ג'קי בין הלוויה והשבעה לבין משחקי האליפות. לאט לאט מתחילים השקרים להיערם והפרשייה מתפוצצת. מרגע זה שיאו הדרמטי של הסרט מתחילים הדברים להיערם עד לסוף ההרמוני המתבקש- כספי הירושה גורמים לאחים להשלים למרות הכל ובין החלקים האורתודוקסיים והלא-אורתודוקסיים של המשפחה מתפתחים יחסים רומנטיים.
&hl=en&fs=1

ההמלצה שלי:
לא קל לנתח את "הכל אודות צוקר", מחד מדובר בקומדיה מוצלחת ומשעשעת* מאידך התשתית האידיאולוגית והרקע הסוציולוגי שלו בעייתיים מאוד. נראה כאילו לוי (היהודי אגבם) לא פסח כאן על שום אלמנט אנטישמי קלאסי- היהודים רודפים אחרי הכסף, האידיאולוגיה שלהם היא משנית לחלוטין, ובייצוגם לא נחסך שום אלמנט גרוטסקי או נלעג. האופן בו סינגר על עצמו היוצר ("זה לא מתפקידי לקדם את הדימוי היהודי"), גם הוא לא עוזר בלשון המעטה. הרקע הסוציולוגי שעליו יש להבין את הסרט לא פחות חמור: הוא מהווה באופן ברור חלק מהנסיון של הגרמנים לבנות נראטיב היסטורי חדש בקשר ליהודים והשואה. מעבר לזה ראוי לומר מילה או שתיים גם על התסריט: סטריאוטיפים לעולם לא יוצרים תסריט טוב וגם התסריט פה, על אף שהוא בהחלט מצחיק, לא מקורי, לא מפתיע, חוזר על תבניות שחוקות וצפוי למדי.
מידע חינוכי:
ראוי ללוות את הסרט בדיון. אפשר להעלות מספר נקודות חינוכיות מרכזיות: 1. האם יש לראות בגרוטסקיות בה מוצגים חיי היהודים בסרט אנטישמיות? 2. האם מותר לבמאי יהודי להגיד את מה שלאחרים אסור? 3. עד כמה רווחים דימויים אנטישמיים באירופה היום? האם היוצר הושפע מהם? 4. האם אנחנו מתייחסים לסרט אחרת בגלל שנוצר בגרמניה? האם יתכנו יחסים נורמליים בין יהודים לגרמנים? 5. מהי עמדת הבמאי כלפי החיים האורתודוקסיים? מה המסר העולה ממנה? האם היא "הוגנת"? 6. כיצד משפיעה על התוצר המוגמר עבודת העריכה הקצבית? האם היא מיטיבה עימו או שהיא מקשה את הצפיה? 7. כיצד ניתן להבין את הסרט במצב הפוסטמודרני בו הוא נוצר?
עוד בנושא:
http://www.nrg.co.il/online/5/ART/965/141.html http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3114630,00.html

הדרוג שלנו
שווה צפיה [star count=3]
די לאלימות [star count=5]
ערכים [star count=1]
צניעות [star count=4]
התנהגות שפה [star count=4]
איכות קולנועית [star count=3]