Jane Eyre
ארץ: אנגליה
שפה: אנגלית , תרגום :עברית
שנה: 2006
במאי: וויט, סוזנה , Susanna White
אורך הסרט: ארבע וחצי שעות (מחולק ל3 פרקים)
מתאים לגילאים: נוער, מבוגרים,

תקציר עלילת הסרט
הסרט הוא מיני סדרה שמורכבת משלושה פרקים.הסדרה מספרת את סיפור חייה של ג'יין אייר נערה אשר עוברת כברת דרך יוצאת דופן בסרט, ואנחנו איתה.גיין מצליחה ליצור ולמצוא את מקומה בחיים גועשים ומלאי הפתעות.ובהם ליצור הזדמנויות במקומות בהם אין כאלה להישאר נאמנה לאמת הפנימית שלה בכל עת.פגישתה עם אחוזת תורנספילד מהווה אבן דרך משמעותית.מפני ששם בעצם מתחילה את חייה ומצליחה להוציא את הכוחות הטמונים בה בשונה מבית היתומים בו הייתה לפני,ודיכא כל חלקה טובה בה.
&feature=PlayList&p=D16DCC8FFA9303CA&playnext_from=PL&index=0&playnext=1&hl=en&fs=1

ההמלצה שלי:
הסרט מציג את הטבע שמסביב כלוקח חלק פעיל ברגשותיהם ומעשיהם של בני האדם.בסרט קיים סיפור אהבה מרגש ועמוק ביותר אבל אין כאן רגשנות יתר והשתפכות נפשית סתם. יש כאן ניתוח פסיכולוגי של אופי ושל מניעים. יש כאן היבטים מוסריים שונים על החיים, והתנגשות בין השקפות שונות לגבי יחסים בין גבר ואישה, לגבי אהבה ונישואין, לגבי חינוך ילדים ולגבי הבעיה הבסיסית של חיי הציביליזציה - פרנסה, הכסף ומשמעותו, היותו וחסרונו והיחס למעמדות שונים.ג`יין אייר, הנערה, שיצאה לדרך-החיים חסרת כל והגיעה אל פסגת האושר, מתייצבת בפנינו לאורך כל הסרט כאדם עצמאי ואמיץ.נערה, המסוגלת להתמודד עם בעיות מוסריות ולהתבגר על מכשולים מעשיים. אם רק מגישים לה את קצה-החוט של ההזדמנות. הגיבורה מתקדמת ממטרה אחת לרעותה,מדהים לראות דרך ציוריה את העובר עליה ואת התהליך אותו היא עוברת.
מידע חינוכי:
הסרט מתקיים בתקופה בה ההתנהלות החברתית היא שונה מעולמינו.מתוך עיון בדמויות שונות המייצגות תפיסות עולם מגוונות שבאות לידי ביטוי בהשקפות שונות לגבי יחסים בין גבר ואישה, לגבי אהבה ונישואין, לגבי חינוך ילדים ניתן להעלות שאלות על דרכם של כל אחת מהדמויות מר רוצסטר,גיין מיס אינגרים ולבחון מה לדעתנו הדרך הנכונה.ואלו דברים התחדשו בתחום ולבדוק אם לחיוב או לשלילה.גיין אייר הוא מיני סדרה בעלת 3 פרקים כך שכדאי להתמקד במסרים מסוימים ולהראות אותם מקטעים בכל פרק.לדוגמא בפרק השני בסצנה שמתארחים בביתו אנשי המעמד הגבוה נוצר שם דיון שכדאי להתעכב עליו בעניין חינוך ילדים.הגישה הרווחת שמציגים שם היא "שישנם ילדים עם דם טוב ודם רע" ואין לילד סיכוי לצאת מהמציאות הזאת שהאל בחר לשים אותו בה.גיי'ן בתגובה מכניסה את מושג החינוך ויותר מזה בכך שצריך להתייחס לילד כאדם רגיל עם רגשות.בסצנה זו ניתן להתעכב בכל במספר עניינים מהותיים העולים כגון:האם לאדם יש בחירה חופשית או בעצם כבול למציאות בה נולד? מה דעתנו לגבי דעה זו שאומרת שישנם ילדים עם "דם טוב ורע"? ומזה אומר על חינוך? האם בן אדם מסוגל ויכול להשתנות?.סצנה נוספת שפרק האחרון כאשר יורשת סכום נכבד של כסף ובוחרת לתת את רובו לצדקה וששמחתה בסצנה זו נובעת מהגילוי של קרוב משפחה ולא מהכסף.בדיון זה ניתן לעלות:מה מוביל אותה בחיים?האם זה חיובי או שלילי לדעתנו?האם גם אנחנו צריכים לשאוף שאלו הדברים שיובילו אותנו וישמחו אותנו?.המשפט שממחיש את הרעיון המרכזי של הסרט זה האמירה שגיין אומרת למר רוצסטר "שהפנימיות של האדם היא זו שמגדירה אותו ולא החיצוניות שלו."(-נקודה נוספת שכדאי לתת עליה את הדעת ופתח דיון סביבה.)שזה בעצם דבר שהנחה את שני הדמויות המרכזיות (גיין ומר רוצסטר)מצבים בסרט שכדאי לתת עליהם את הדעת שבהם רואים את הרעיון בא לידי ביטוי:בזה שמר רוצסטר נתן לגיין מקום להרגשותיה לדעותיה למרות שהיא עובדת שלו .ומצידה שהיא בחרה לבחון מי האדם שבאמת בפנים ולא רק החסר נימוס שמוצג לכולם בעל העבר האפל.והגישה "החינוכית" שלה מול אנשים שבוחרת לבחון את המניעים שלהם ולווא דווקא את ה"תוצר הסופי" שעומד מולה וההשלכה לגביה זהה בכך שפועלת ממניעים "טהורים" וערכיים.מסר נוסף שחשוב להתמקד בו שעולה באופן עקבי לאורך הסרט הוא ההתמדה של גיין והאמונה בדרך שלה ובפעילות שלה דבר שנתן לה כוחות להתמודד עם מצבים לא צפויים ולהתקדם ולהתפתח בזכות עצמה.מחסרת כל לבעלת הדברים החשובים בחיים:ערכים, חיים ששמים את האחר במרכז,חשיבות במשפחה מול כסף.
שימו לב : האלימות היא בבית היתומים בתחילת הסדרה

הדרוג שלנו
שווה צפיה [star count=4]
די לאלימות [star count=4]
ערכים [star count=4]
צניעות [star count=5]
התנהגות שפה [star count=5]
איכות קולנועית [star count=4]