רכב תופת נוטרל בכניסה ליישוב עטרת בבנימין הבוקר (ב'), לא דווח על נפגעים. הרכב אותר בצומת סמוך לכניסה ליישוב לאחר שעורר את חשדם של כוחות הביטחון שסיירו סיור שגרתי. בשעה זו מטפלים חבלני המשטרה והצבא במכונית בה נמצאו שני מיכלי גז גדולים מחוברים למנגנון הפעלה, כביש מחבר בנימין חסום לתנועה. ראש המועצה האזורית בנימין הגיב לאירוע: "נס גדול קרה הבוקר בבנימין. הטרור ביהודה ושומרון מחייב פעולה מלחמתית בדיוק כמו בעזה וברפיח. יש להניע אוכלוסייה ולהחריב את שכונות ותשתיות הטרור עד עפר".

ניסיון פיגוע תופת השלישי מאז סוף השבוע

ניסיון הפיגוע הוא השלישי במספר מאז סוף השבוע. בערב שבת האחרון נוטרלו שני רכבי תופת בגוש עציון. האחד התפוצץ בתחנת דלק סמוך לצומת הגוש, השני נוטרל בכניסה ליישוב כרמי צור. אמש הודיעו גדודי חללי אל אקצא על לקיחת אחריות לפיגועים.

"אפשר כבר לומר בצער - האינתיפאדה השנייה חזרה"

בתגובה לניסיון הפיגוע כתב ח"כ אוהד טל בחשבונו ברשת X: "מכונית תופת שלישית בתוך שלושה ימים. יחד עם הפיגוע בתל אביב לפני שבועיים אפשר כבר לומר בצער - האינתיפאדה השנייה חזרה. צה''ל חייב לפתוח במבצע רחב היקף ביהודה ושומרון עוד היום".

">

ראש מועצת בית אל, שי אלון, בתגובה לנטרול מכונית התופת בכניסה לעטרת: "לא עוד מבצע - זו מלחמה! דורשים לפעול בכל שטחי יו"ש ולמגר את האיום על מדינת ישראל"
"עוד נס גדול התרחש הבוקר בנטרול מכונית תופת בכביש חוצה בנימין מתחת לעטרת. זו מכונית תופת שלישית בתוך 3 ימים בלבד. חייבים להפנים כי איום המטענים והפיצוצים כאן יותר מתמיד, בהכוונת איראן להבעיר את הגזרה כולה. מבצע "מחנות קיץ" לא יכול להיות מצומצם ולהתמקד במוקדים נקודתיים - הוא חייב להתרחב לכל יו"ש".

"ניסים לא תמיד קורים ואסור לנו להגיע אל האירוע הטרגי הבא! עלינו להפתיע את אויבינו ולהפוך את המשוואה, לצאת באופן יזום לכל הערים הפלסטיניות ביהודה ושומרון, לכתר אותם, להיכנס בכוחות גדולים ולבצע ניקיון יסודי מכל איום על תושבי מדינת ישראל. המכונית בעטרת יכולה באותה מידה להגיע לכפר סבא, רעננה, הרצליה ותל אביב! אם לא נתעורר לנוכח האיום, אנחנו נצטער על כך בנהרות דם יקירינו. זו מלחמה וחייבים לפעול בהתאם!".