סוף מר מנשוא: צה"ל הודיע הבוקר כי חילץ את גופותיהם של שישה חטופים, ביניהם הירש גולדברג-פולין, שהיווה סמל למאבק לשחרור השבויים, בין היתר כי הוריו הגיעו לארצות הברית ולאירופה על מנת להעלות את המודעות. הירש הגיע לנובה עם חברו הטוב ענר שפירא ז''ל, איתו מצא מקלט במיגונית שכונתה "מיגונית המוות" וממנה נחטף.

ידו של הירש נקטעה במהלך המתקפה

ידו, כפי שניתן לראות בסרטון המזוויע ממצלמות הראש של החמאס, נקטעה במהלך המתקפה על "מיגונית המוות". הירש שהה במיגונית עם ענר שפירא ז"ל, אליה כהן ובת זוגו, שהתחבאה תחת הגופות על מנת להסתתר מהמחבלים.

הירש גולדבר-פולין צילום: ללא

הוריו נאבקו בשבילו עד הסוף המר

בחודש אפריל, אמו של הירש, רייצ'ל גולדברג פולין, ניצבה ברשימת 100 האנשים המשפיעים בעולם. המגזין נימק את הבחירה בגולדברג פולין ואמר כי היא הפכה לאחת הסניגוריות הגלויות ביותר עבור החטופים ומשפחותיהם. "היא נפגשה עם עשרות מנהיגי עולם, כולל הנשיא ביידן, ונאמה באו"ם בעיר ניו יורק ובז'נבה. היא אפילו זכתה לפגישה עם האפיפיור", כתבו. באותו חודש, ארגון הטרור חמאס פרסם סרטון של הירש מהשבי, סרטון שהיה לאות החיים הראשון שקיבלה המשפחה.

בוועידה הדמוקרטית שהתקיימה לקראת סוף החודש שעבר, נאמו רייצ'ל וג'ון גולדברג בכאב על מנת להחזירו הביתה. השניים התקבלו במחיאות כפיים סוערות ובקריאות הביאו אותם הביתה.

רייצ'ל הוסיפה לשתף בכאב: "זה היה לפני 320 ימים. מאז, אנחנו חיים על כוכב לכת אחר. כל מי שהוא הורה, או יש לו הורה, יכול לנסות לדמיין את הייסורים והסבל שג'ון ואני עוברים". רייצ'ל סיימה את הנאום במסר אישי ומרגש לבנם: "הרש האהוב שלנו, אם אתה יכול לשמוע אותנו: אנחנו אוהבים אותך, תישאר חזק, תשרוד".

קבוצות הספורט שאותן אהד ספדו בכאב

תמונתו של הירש הופיעה כמעט בכל הרחובות בעיר הבירה בה התגורר ולמד. הוא הבוגר השביעי של תיכון הימלפרב שנרצח במלחמה, והיה אוהד מושבע של קבוצת הכדורגל העירונית הפועל ירושלים, שספדה הבוקר, עם קבלת הבשורה המרה, בהודעה רשמית בפייסבוק: "אנחנו מתעוררים לבוקר נורא ואיום לקהילת הפועל ירושלים. אחרי כמעט שנה של זעקה בשמו ותפילה לשלומו, האבל כבד מנשוא, והמילים לא יתחילו לתאר. כולנו שולחים תנחומים לרייצ׳ל, ג׳ון, ליבי ואורלי, שמבקשים לשמור על פרטיות המשפחה ברגעים אלה. לנו המבוגרים יש אחריות כלפי הילדים בקהילה, ששרו לשחרורו ונשאו את דיוקנו של הירש. אנחנו כאן וננסה לסייע למי מכם שיזדקק".

קבוצת הכדורגל הגרמנית הבכירה ורדר ברמן, ספדה גם היא להירש שאהד אותה, לאחר שבמשך השנה האחרונה העלתה את המודעות לכך שהוא בשבי, ובמחוות אוהדים לא מעטות פרסמו את תמונתו באיצטדיונים, ספדה ברשת X: "SV ורדר ברמן אבלה על מותו של הרש גולדברג-פולין. בהלם גדול נודע לנו על מותו של אוהד ורדר הישראלי שנמצא מת בשבת לאחר כמעט שנה שבו הוחזק כבן ערובה ברצועת עזה".