לאחר פיגוע הירי הקשה הבוקר (א') סמוך למחסום תרקומיא, שבו נרצחו שלושה שוטרים, ראשי המועצות ביהודה ושומרון מגיבים בזעם. ראש מועצת יש"ע, ישראל גנץ אמר: "ממשלת ישראל וצה"ל צריכים לפעול בהתאם: השמדה מוחלטת של תשתיות הטרור ביו"ש. דין יו"ש כדין עזה!".

זירת הפיגוע | צילום: Wisam Hashlamoun,Flash90

"הפיגוע הקשה הוא עדות נוספת להסלמה החמורה שמתרחשת"

עוד אמר ישראל גנץ: "הפיגוע הקשה הבוקר בתרקומיא הוא עדות נוספת להסלמה החמורה שמתרחשת ביהודה ושומרון. אנו שבים ואומרים: המערכה נגד ישראל ביהודה ושומרון היא איראנית ויש להתייחס אליה ככזאת. ביהודה ושומרון מתחוללת מלחמה".

ראש מועצת גוש עציון ירון רוזנטל הוסיף ואמר⁩: "לצערנו גם הבוקר אנחנו חווים פיגוע קשה על אוטובוס באזור תרקומיא, שמצטרף למכוניות התופת בשבת ולמטען שהופעל בשבוע שעבר במזרח גוש עציון. חייבים להקדים ולצאת למבצע טיהור קיני הטרור בנפת חברון והסביבה. אסור שהטרור ירים ראש. אני שולח רפואה שלמה לפצועים ומחזק את לוחמי ומפקדי צה"ל שלוחמים בגבורה".

זירת הפיגוע | צילום: דוברות מד"א

אנחנו במלחמה ביהודה ושומרון, וממשלת ישראל חייבת לפעול באיו"ש כפי שהיא פועלת בעזה

ראש מועצת קרית ארבע חברון ישראל ברמסון הוסיף: "לא עוד. דין ג'נין כדין עזה. דין חברון כדין חאן יונס. במלחמה כמו במלחמה, היחס לאזור שלנו צריך להיות כמו שנוהגים ברפיח. עם אומה רצחנית צריך לנהוג ביד קשה"

ראש מועצת הר חברון אלירם אזולאי הגיב גם הוא בזעם על הפיגוע הקשה: "שוב קמנו לבוקר קשה של פיגוע דמים מצפון לתרקומיא. אנחנו במלחמה גם ביהודה ושומרון, וממשלת ישראל חייבת לפעול באותה הנחישות והעוצמה כנגד הטרור באיו"ש כפי שהיא פועלת בעזה. אני מבקש להשתתף בצער משפחות הנרצחים".

מפכ"ל המשטרה בזירת האירוע | צילום: דוברות המשטרה

"מספיק להתחשב בחופש התנועה ומרקם החיים"

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיע לזירת האירוע ותקף את שר הביטחון: "אני לא אחראי על פריסת המחסומים. זה הצבא. אני מבקר את גלנט, מספיק להתחשב בחופש התנועה ומרקם החיים". כמו כן הוא אמר כי "הזכות לחיים גוברת על חופש התנועה של תושבי הרשות הפלסטינית".

">