לאחר חילוץ גופות החטופים, ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם הבוקר (א') הצהרה מוקלטת לציבור: "מי שרוצח חטופים - לא רוצה עסקה. עוד הוסיף ואמר: "אנחנו ביום קשה. לב העם כולו נקרע. יחד עם כל אזרחי ישראל, הזדעזעתי עד עמקי נשמתי מהרצח הנורא בדם קר של שישה מחטופינו".

">

החטופים שחולצו |, צילום: דובר צה"ל ו-canva

"אני אומר למחבלי החמאס - אנחנו נשיג אתכם ואנחנו נבוא אתכם חשבון"

ראש הממשלה המשיך ואמר: "אני אומר למחבלי החמאס שרצחו את חטופינו ואני אומר למנהיגיהם - דמכם בראשכם. לא ננוח ולא נשקוט. אנחנו נרדוף אתכם, אנחנו נשיג אתכם ואנחנו נבוא אתכם חשבון". נתניהו הוסיף ופנה לאזרחי ישראל: "אנחנו נלחמים בכל החזיתות באויב אכזר שרוצה לרצוח את כולנו".

"העובדה שחמאס ממשיך לבצע זוועות כמו אלה שביצע בשבעה באוקטובר, מחייבת אותנו לעשות הכל כדי שהוא לא יוכל לבצע את הזוועות הללו שוב. אזרחי ישראל, המאמצים שלנו לשחרר את חטופינו נמשכים כל העת. מאז חודש דצמבר חמאס מסרב לנהל משא-ומתן אמיתי".

הפגנה לשחרור החטופים | , צילום: Gili Yaari,FLASH90

ראש הממשלה הוסיף ואמר כי לפני שלושה חודשים, ישראל הסכימה לעסקת שחרור חטופים אך החמאס סרב. כמו כן, גם לפני כשבועיים, ישראל הסכימה למתווה חדש, וחמאס סרב: "החמאס ממשיך לסרב בתוקף לכל הצעה. חמור מכך, הוא רצח שישה מחטופינו. מי שרוצח חטופים - לא רוצה עסקה".

"אני מחויב באופן אישי, להמשיך לחתור לעסקה שתחזיר את כל חטופינו"

לבסוף, נתניהו הצהיר כי "אנחנו מצידנו לא נרפה. ממשלת ישראל מחויבת, ואני מחויב באופן אישי, להמשיך לחתור לעסקה שתחזיר את כל חטופינו ותבטיח את ביטחוננו ואת קיומנו". כזכור, הבוקר דובר צה"ל פרסם כי כוחות צה"ל חילצו מרצועת עזה שש גופות של חטופים וחטופות.

"די להאשים את כולם. קח אחריות על מחדליך"

לאחר הודעתו של ראש הממשלה, מטה משפחות החטופים פרסם הודעה זועמת: "די להאשים את כולם. קח אחריות על מחדליך. קח אחריות על הטרפוד. קח אחריות על ההפקרה. קח אחריות על החטופים שנרצחו בשבי".

הפגנה לשחרור החטופים | , צילום: Yonatan SIndel,Flash90

"האחריות להחזיר את החטופים היא שלך"

עוד נכתב בהודעה: "אתה ראש הממשלה, האחריות להחזיר את החטופים היא שלך. זה לא מספיק להגיד לחמאס שדמם בראשם, יותר חשוב להציל את דם האחים שלנו ולהחזיר אותם הביתה. את דם מחבלי החמאס הרוצחים נגבה ותגיע גם העת לפעולות תגמול. אם ויתרת על 101 חטופים וחטופות, תפעל כמו מנהיג אמיתי ואמיץ ותודיע שוויתרת עליהם. תפסיק להתחבא מאחורי ספינים והאשמות של ארגון טרור".

">