פחות מיממה לאחר ניסיון פיגוע התופת בכרמי צור, במהלכו סייר הביטחון של היישוב, אלקנה נבון, הדף מחבל שניסה לפרוץ ליישוב עם מכונית תופת וחיסל אותו, הלוחם אלקנה נבון מפתח תקווה נפל בקרבות עם מחבלי חמאס במחנה הפליטים ג'נין. ביישוב כרמי צור הוציאו הודעת הבהרה חריגה כדי למנוע בלבולים: "במהלך המבצע של צה"ל בג'נין נפל סמ"ר אלקנה נבון הי"ד. אנו כמובן משתתפים בצער המשפחה אך לא מדובר בחברנו אלקנה שב"ה מרגיש טוב ונשאר כרגע בבי"ח לצורכי מעקב".

סמ"ר אלקנה נבון ז"ל מפתח תקווה נהרג בחיולפי אש עם מחבלים בג'נין

הערב (שבת), צה"ל התיר לפרסום הערב כי סמ"ר אלקנה נבון ז"ל מפתח תקווה, מפקד כיתה בגדוד 906 בחטיבת ביסל"ח נהרג בחילופי אש עם מחבלים במהלך פשיטה במחנה הפליטים בג'נין. המחבלים הסתתרו באחד המבנים ועם הגעת הלוחמים פתחו באש ממנה נהרג אלקנה ולוחם נוסף נפצע באורח קשה. מדובר בשני מחבלים שהיו אחראים בתקופה האחרונה למספר פיגועי ירי ומטענים בגזרת ג'נין ובסיומה של ההיתקלות הם חוסלו.

כזכור, אמש נפצע רכז הביטחון של כרמי צור במהלך ניסיון פיגוע משולב באזור גוש עציון. נבון נאבק עם מחבל שחדר לתוך היישוב עם רכב ממולכד, הוא התנגש חזיתית עם רכבו של המחבל ופתח לעבר המחבל באש. בעקבות הירי הרכב החל לעלות באש ולאחר מכן התפוצץ מהמטען שמולכד ברכב. כאמור, נבון פונה לבית החולים במצב קלח ומצבו טוב.