כמעט יממה חלפה מאז ניסיון הפיגוע המשולב שאירע אמש בצומת גוש עציון וכרמי צור והתגובות מהמערכת הפוליטית ממשיכות לזרום. שר האוצר בצלאל סמוטריץ' כתב בחשבון "x": "בערב שבת נמנע אירוע טרור קשה עם נפגעים רבים בגוש עציון. בנס גדול ובזכות פעילות ההגנה של הרבש"צ וכיתות הכוננות בכרמי צור יחד עם כוחות צה"ל בזירות" כתב שר האוצר והוסיף: אנחנו מחויבים להרחיב את המבצע בצפון השומרון גם לגזרת יהודה ולפעול בנחישות מול כל איום".

סמוטריץ': התשובה שלנו חייבת להיות חיזוק ההתיישבות

"הטרור הפלסטיני רוצה להשמיד את מדינת ישראל, וההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון ניצבת בחזית ההגנה על המדינה כולה" המשיך סמוטריץ'. "לכן התשובה שלנו חייבת להיות חיזוק ההתיישבות וסיכול מדינה פלסטינית שתסכן את ביטחוננו וקיומנו. אנחנו פועלים בשטח כדי לעשות זאת ובקרוב אביא לאישור הממשלה תוכנית אסטרטגית למימוש מטרות אלה".

ראש מועצת גוש עציון, ירון רוזנטל, קרא גם הוא לפעולה תקיפה בעקבות הפיגוע: "בליל שבת היו לנו שני פיגועים קשים מאוד, אני לא זוכר מכוניות תופת ברחבי גוש עציון" פתח רוזנטל. "אני מודה ללוחמים, לחברי כיתות הכוננות ולתושבים, שחלקם גם נפצעו כשהגנו בגופם על תושבינו והישובים שלנו" המשיך. "היה לנו פה נס גדול ואנחנו דורשים מהצבא לבחון את הפיגוע הזה לא לפי התוצאות בשטח אלא לפי מה שיכול היה לקרות, זה יכול היה להיות פיגוע עם הרבה מאוד הרוגים".

עוד קרא רוזנטל: "אנחנו דורשים מכל כוחות הביטחון לצאת להתקפה כנגד האויב הערבי באזור.
כמו בהתקפה נגד האויב בעזה, כמו ההתקפה שעושים בצפון השומרון, צריך להתקיף את בחמאס ואת האויב הערבי באזור חברון. התשובה האמיתית היא להמשיך להאחז באדמה הטובה הזאת".

יו"ר מועצת יש"ע: "לרסק את שכונות הטרור הפלסטיניות כמו בעז ורפיח"

ראש המועצה האזורית בנימין ויו"ר מועצת יש"ע, ישראל גנץ, קרא להרחיב את הפעילות - כמו בעזה. "השבעה באוקטובר הגיע ליו"ש ולמרכז הארץ" פתח. "יהודה ושומרון תחת מתקפה משולבת. מדינית, על ידי מדינות במערב, וצבאית, על ידי איראן שמזרימה נשק מתקדם במטרה לפגוע במתיישבים ובקו התפר. הממשלה חייבת להורות לצה"ל להרחיב את עוצמת הפעילות ההתקפית נגד ערי הטרור הפלסטיניות. יש להניע אוכלוסיה ולרסק שכונות טרור בדיוק כפי שעושים בעזה ורפיח" .

עוד הוסיף גנץ: "על אף המצב הבטחוני הקשה, מאז תחילת המלחמה הממשלה הזניחה את חיזוק מרכיבי הבטחון והחוסן ביישובי יו"ש ובקו התפר. אפס שקלים עברו לטובת הצטיידות בטחונית להגנה על מאות אלפי תושבים ישראלים שחיים תחת איום הולך וגובר כפי שראינו בליל שבת. הממשלה חייבת להתעשת ולעבות את מרכיבי הבטחון והחוסן ביישובים".

לסיום הציג גנץ את דרישות מועצת יש"ע לקראת ישיבת הקבינט מחר:

1.⁠ ⁠העברה מיידית של תקציבי הבטחון והחוסן על מנת לתת מענה מיידי
2.⁠ ⁠⁠מימוש הבטחת ראש הממשלה ומינוי פרויקטור לסנקציות על הרשות הפלסטינית
3.⁠ ⁠⁠מת"ע לאישור אלפי יחידות דיור חדשות והסדרת יישובים ביהודה ושומרון

שני פיגועי תופת סוכלו בג'נין

כזכור, אמש סוכלו שני פיגועי תופת בגוש עציון. באירוע הראשון בצומת הגוש התפוצץ רכב בתחנת דלק סמוכה ומחבל חוסל במקום. זמן קצר לאחר מכן חדר מחבל ליישוב כרמי צור והוא חוסל. רכב המחבל שהיה ממולכד התפוצץ בזירה. באירועים נפגע אדם במצב בינוני ושניים קל.

">