פותחים שנת לימודים עם חטופים בעזה: יוזמה חדשה של מטה משפחות החטופים שצמחה מהשטח החלה להתפשט ברחבי הארץ בשבוע שעבר. היוזמה קוראת לילדי ישראל לבוא ביום הראשון ללימודים כשהם לבושים בחולצה בצבע המסמל את המאבק של המשפחות, הצבע הצהוב. לאחר הקריאה החלו להישמע ברחבי הרשתות קולות שמבקשים להצטרף לרעיון, ולצידם גם קולות שמדברים על הקושי לערב את הילדים הרכים בנושא קשה ומורכב כל-כך ולהציף אצלם את הפחדים דווקא ביום הראשון ללימודים.

בתגובה ליוזמת מטה משפחות החטופים, גננות בירושלים ביקשו להצטרף ליוזמה של צביקה מור, אביו של החטוף איתן מור, שקרא לכל ילדי ישראל לבוא לבושים דווקא בבגדים בצבעי הדגל כחול ולבן. אל הקריאה של צביקה הצטרפו גם פורום תקווה, וגני הילדים בעפרה ובעוד מקומות ברחבי הארץ. בהודעה שהופצה להורים עם הלוגו של מנהל החינוך הדתי קראו לתלמידים להגיע בחולצות כחול-לבן.

הקריאה שלח החמ"ד צילום: באדיבות ההורים

בחמ"ד טוענים: היוזמה לא על דעתנו

בשיחה עם החמ"ד נמסר ל"חדשות כיפה" כי הפרסום עם הלוגו של המינהל נעשה ביוזמה פרטית ובתום לב והופץ ללא ידיעתה של מנהלת החמ"ד. "מרגע היוודע לה הדבר שלחה מנהלת החמ"ד הודעת הבהרה לכלל המנהלים של החמ"ד על מנת לחדד כי יש להתייחס רק למכתב של סמנכ"לית המשרד".

משרד החינוך: נושא צבע התלבושת נתון להחלטת המנהלים

במשרד החינוך הפיצו את המכתב הבא, בעודם קוראים למנהלים לקבל החלטה פנימית: "ימים מתוחים עוברים על כולנו כאומה, בטוחה כי הנכם נערכים לפי הנחיות פיקוד העורף, כולנו בתפילה לבשורות טובות ולפתיחה של שנת הלימודים באופן מיטבי. כחלק מההערכות המבט והשיח הרגשי והאמוני בעת קבלת כל באי בית הספר הוא הנותן כוח ותעצומות ובע"ה יבטיח תחושת חוסן ובטחון".

עוד נכתב כי: לשאלת תלבושת היום הראשון ללימודים נתון להחלטתכם המלאה בכפוף למכתב שנשלח על-ידי המשרד. כמובן יש לתת את הדעת לגיל התלמידים, להיבטים הרגשיים, לתחושת החוסן. במקרה של התלבטות מוזמנים להיוועץ במפקח/ת בית הספר, מפקחת על היעוץ. והכי חשוב היום הראשון הוא יום של שמחה, געגוע, תקווה, ובטחון".

">