שירות בתי הסוהר מפרסם היום (ה') ממצאים מוועדת חקירה שקיים בעניין היחס לו זכה האסיר עודה כותייר, ראש ארגון פשע. על פי החקירה הפנימית בארגון התגלו כשלים חמורים, שנמצאו בכלל הדרגות. בין הממצאים שעלו היה כי שב"ס אפשר לכותייר להחזיק כמויות אדירות של ציוד אסור בתאו, לרבות סכין ואף להכנס לחדר הזקיפות של הסוהרים ולשלוט על מצלמות האבטחה.

קיבל טובות הנאה והילך אימים על אנשי שב"ס

עוד העלתה הוועדה כי כותייר זכה לטובות הנאה מפליגות, קיבל ציוד כושר, טואלטיקה, יציאות מסודרות לקנטינה ואפילו אוכל של סגל שב"ס. באופן כללי מעיד התחקיר כי קוטייר "ניהול אורח חיים מתירני וחסר גבולות, שזכה לתגובה רפה ופשרנית מצד שב"ס, על אף שהילך אימים על אנשי סגל שלא זכו לגיבוי פיקודי".

">

נציב שב"ס רב גונדר קובי יעקובי הורה על הקמת וועדת החקירה לאחר שקיבל אינדיקציות לכשלים ביחס לכותייר עוד כששירת כניצב במשטרת ישראל. יעקובי מינה את הוועדה והעניק לה חופש פעולה מלא לגבות כל עדות רלוונטית ולבחון את התנהלות הארגון מול האסיר, לרבות הקצונה הבכירה, גם שנים אחורה.

אילוסטרציה | צילום: David Cohen/Flash90

נציב שב"ס מבקש לחולל מהפכה בארגון

נוכח חומרת הממצאים הנחה נציב בתי הסוהר לאלתר על נקיטת הליכים מנהליים, חלקם לפיטורין, כלפי מספר סוהרים וקצינים, בכלל הרמות. מלבד הענישה והפיטורים לסוהרים שכשלו בתפקידם, הדגיש יעקובי כי מדיניותו כנציב שב"ס תדרוש שינוי במערכת היחסים שבין הסוהרים לאסירים. במדיניותו הדגיש יעקובי את הצורך במשילות בבתי הסוהר, אכיפה מהירה, חוסר פשרות, העדר אפליה או אבחנה בין האסירים ובמיוחד הפסקת המשא ומתן עם האסירים לטובת מניעת שביתות רעב והפרות סדר.