ימים ספורים לפני ה-1 בספטמבר העריך שר החינוך יואב קיש כי ארגון המורים העל-יסודיים ישבות, והאשים את יו"ר הארגון רן ארז. ארז הוא היו"ר הותיק של הארגון, כבר 27 שנים, והוביל שביתות רבות. אך בצעירותו דווקא היה אלוף בחתירה ברומניה בה נולד וגדל. לכבוד השביתה המסתמנת, אספנו לכם חמישה דברים שלא ידעתם על היו"ר הוותיק.

1. נולד ברומניה

ארז בן ה-79, נולד ברומניה מיד בסיום מלחמת העולם השנייה. כשהיה בן 17, בשנות ה-60, החליט יחד עם משפחתו לעשות עלייה ארצה, ומאז לא חזר אחורנית.

בוקרשט, רומניה, צילום: Mossaab Shuraih,Shutterstock

2. חזר בתשובה לאחר מלחמת ששת הימים

ארז נולד למשפחה מסורתית וחי את חייו כחילוני. אך מיד לאחר מלחמת ששת הימים, כשהיה בן 22, החליט הרומני הצעיר לשים כיפה על הראש ולחזור בתשובה. מאז ועד היום מנהל רן ארז אורח חיים דתי.

">

3. שמו המקורי: ז'אן מרכוס

רן ארז לא נולד עם שם של טייס ממוצע בחיל האוויר. למעשה, כשנולד קראו לו הוריו בשם ז'אן מרכוס. לאחר העלייה לארץ שינה את שמו לשם ישראלי הרבה יותר, ונפטר מהשם האירופאי המקורי.

4. היה אלוף רומניה בחתירה לנוער

ארז נכנס לארגון המורים מתוקף תפקידו כמורה לחינוך גופני. אך ליו"ר קיים עבר מפואר כספורטאי מצטיין. במשך שנים חתר בצורה מקצועית, ולפני שעלה לארץ אף הוכתר בתור אלוף רומניה בחתירה לנוער. לאחר שהגיע לישראל הצטרף לנבחרת החתירה הלאומית.

">

5. נבחר כראש ארגון המורים שבע פעמים רצופות

ארז נבחר לראשונה למנהיג הארגון בשנת 1997, לפני 27 שנים, ומאז סירב לשחרר את הכיסא. הבחירות, שנערכות פעם בארבע שנים, תמיד לטובתו עד כדי כך שיש הטוענים כי מדובר בדיקטטורה ושחיתות, שכן המצביעים לו גם כפופים לו ביום יום שלהם.