על אף שכרגע מוטל ערפול על פרטי המבצע במהלכו שוחרר פרחאן אלקאדי בן ה-52 מרהט, "הניו יורק טיימס" מפרסם פרטים מפי גורמים עלומי שם, ומסביר כי החטוף נמצא "במקרה" על ידי הלוחמים, במהלך מבצע ללכידת שטח מנהרות בדרום רצועת עזה.

">

הכוחות הופתעו - וחשבו שמדובר בפעיל חמאס

הכוחות שסרקו את המנהרות הופתעו לגלות את פרחאן לבדו ללא שומרים, עמוק מתחת לפני השטח. הגורמים מסרו כי בצה"ל עוד מנסים להבין מדוע שהה שם לבדו, ומעריכים כי ננטש על ידי מחבלי החמאס ששבו אותו. כך גם סיפר אלקאדי עצמו לבני משפחתו. לטענתו, השובים ברחו כשהחיילים התקרבו.

">

עוד דווח כי בתחילה חששו הכוחות כי מדובר בפעיל חמאס, אך עד מהרה הבינו כי מדובר באחד מהחטופים. אלקאדי היה חלוש ובתת תזונה, והתקשה לטפס החוצה בכוחות עצמו. כאמור, במהלך שיחה עם משפחתו חשף בפניהם כי הרעב היה הבעיה הקשה ביותר במהלך השבי, וכי הוא אכל בעיקר לחם.

בשיחה עם הרצוג: שמעתי עברית לא האמנתי

נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח עם קאדי לאחר השחרור. במהלך השיחה אמר פרחאן: "אני מודה למדינת ישראל, לצבא, שהגיע. אנשים סובלים שם. תעשו הכל כדי להחזיר את האנשים הביתה. 24 שעות צריך לעבוד, לא לישון כדי שיחזרו, אנשים ממש סובלים, אתה לא יכול לתאר. פתאום אני שומע מחוץ לדלת מישהו מדבר בעברית, אני לא האמנתי, לא האמנתי".