הותר לפרסום כי במבצע של צה"ל והשב"כ חולץ היום (ג׳) החטוף פרחאן אלקאדי, בן 52 מרהט ,שעבד כשומר בבית האריזה בקיבוץ מגן, משם נחטף על ידי ארגון הטרור חמאס לרצועת עזה ב-7 באוקטובר. החטוף חולץ על ידי לוחמי צה"ל מיחידת שייטת 13, חטיבה 401, יהל"ם ולוחמי שב"כ, תחת פיקוד אוגדה 162, במבצע חילוץ מורכב בדרום הרצועה.

תמונה ראשונה של פרחאן קאדי מבית החולים צילום: דוברות סורוקה

הצהרת דובר צה"ל לאחר השחרור

דובר צה"ל מבהיר בהצהרה לאחר החילוץ כי הערפול על המבצע הוא בשל הכוחות שעודם פועלים בשטח. ולכן הפציר בציבור שלא להפיץ שמועות נוספות ברשת. בהמשך הדגיש כי "החילוץ הגיע בזכות מודיעין מדויק".

ההערכה: השובים ברחו

דובר צה"ל מסר כי מעבר לכך לא ניתן לפרט מפאת סוגיות של ביטחון חטופינו, ביטחון כוחותינו וביטחון המדינה. מצבו הרפואי תקין והוא מועבר להמשך בדיקות רפואיות בבית חולים. משפחתו ו-11 ילדיו עודכנו בפרטים וצה"ל מלווה אותם.

ההערכה נכון לרגעים אלה כי שוביו של החטוף נמלטו במהלך התקיפות, דבר שאיפשר לקאיד לצאת אל לוחמי שייטת 13 כשאלה הגיעו למתחם בו הוחזק. עם זאת, כפי שהדגיש דובר צה"ל, הערפול על מבצע ההחזרה גבוה בשל הרצון לשמור על ביטחון שאר החטופים.

">

ראש הממשלה שוחח עם קאדי | שר הביטחון והרמטכ"ל: "מחויבים לממש כל הזדמנות"

שר הביטחון גלנט מסר לאחר המבצע: "‏המבצע הזה מצטרף לשורת פעילויות מבצעיות מרשימות, המקרבות אותנו להשגת כל מטרות המלחמה. אני חוזר ומדגיש: אנו מחויבים לממש כל הזדמנות להחזיר את החטופים לביתם".

ראש הממשלה שוחח בטלפון עם קאדי. מלשכתו נמסר: "ראש הממשלה ברך את פרחאן ואמר לו כי עם ישראל כולו מתרגש משחרורו. הוא הבהיר בשיחה כי הוא ימשיך לעשות הכל כדי להשיב את כל חטופינו הביתה".

">

הרמטכ"ל הרצי הלוי סיכם לאחר הערכת מצב עם הגורמים הביטחוניים הרלוונטים: "אנחנו עושים הכל כדי להציל את כל החטופים. כוחות צה"ל ושב"כ מוכיחים אומץ, נחישות ויוזמה בפעולות מורכבות בשטח".

הרמטכ"ל מברך על שחרור החטוף צילום: דובר צה"ל

תגובות מטה משפחות החטופים ופורום תקווה

ממטה המשפחות להחזרת החטופים נמסר: "הבשורה על חזרתו של קאיד פרחאן אלקאדי לישראל היא נקודה של אור עבור משפחות החטופים ועם ישראל כולו בימים קשים ומתוחים אלו. אנחנו מבקשים לחזק ולהודות לכוחות הביטחון שלקחו חלק בפעולה להחזרתו. יחד עם זאת, חשוב לזכור כי ישנם עדיין 108 חטופים שנמצאים בשבי החמאס בעזה כבר 326 ימים. הדרך היחידה והבטוחה להחזיר את כולם היא אך ורק דרך עסקה - החיים לשיקום, והנרצחים והחללים לקבורה ראויה".

מפורום תקווה נמסר: "קאיד היקר וכל המשפחה אנו שמחים איתכם ברגעים אלו ומתפללים שגם אנו ושאר המשפחות נזכה להתאחד עם יקירנו בקרוב. אנו מודים לחיילי צה"ל וכוחות הביטחון שעושים הכל כדי להשיב את יקירנו בכל דרך שהם יכולים. אנו ממשיכים ודורשים במהדרג המדיני והצבאי - המשיכו ללחוץ בכל הכח כי זאת הדרך היחידה לראות את כולם חוזרים, עסקה בפעימות תשאיר הרבה מיקירנו בשבי החמאס."