ביום ראשון, הגיע הזמר יעקב שוואקי לאמפי-דשא המועצתי ביד בנימין, והרים את אלפי הצופים והחיילים על הרגליים בהופעה מרגשת במיוחד, שהוקדשה לחיילי הרבנות הצבאית המשרתים ב"שורה".

">

ההופעה, שעמדה בסימן המצב הביטחוני המורכב, הייתה מוקדשת להתנדבות הרבה של תושבי המועצה, מתנדבי מד"א, איחוד הצלה ולפעילותם הקשה והקדושה של חיילי הרבנות הצבאית בזיהוי חללים. מעל 300 חיילי הרבנות ובני משפחותיהם הגיעו לאירוע, שבשיאו הקדיש יעקב שוואקי שיר למשפחות החטופים ותפילה למען חיילי צה"ל.

זוכרים בנחל שורק | צילום: אשי לוי

בין ההופעות, בירך שוואקי את החיילים, הצדיע להם על השירות המדהים שהם מבצעים, ושיתף כיצד נפעם מגבורתם כאשר ביקר פצועים בבתי החולים, שחלקם הביעו את רצונם לחזור לשדה הקרב ולהמשיך להתנדב.

אמש הגיע להופיע חנן בן ארי, שמול 4000 תושבי נחל שורק, ביניהם המשפחות השכולות מהמלחמה האחרונה, עלה לשיר את השיר "שבורי לב" ומול אלפי פנסים שנדלקו, הקדיש אות השיר לחבריו שנהרגו בכפר עזה, לישי פיטוסי- בן המועצה שנהרג בקרבות ב7/10 ותאריך יום הולדתו חל באותו ערב של המופע, לאלקנה ויזל שבני משפחתו הינם תושבי המועצה ולשבעה חללי המועצה נוספים שנפלו במהלך הקרבות בשנה האחרונה ותמונותיהם הוקרנו על המסכים בזמן השיר. אף עין לא נותרה יבשה.

זוכרים בנחל שורק | צילום: אשי לוי

שי רייכנר, ראש המועצה האזורית נחל שורק: "אני שמח שלמרות החשש ואי הוודאות, שאיתו פתחנו את השבוע, התאפשר לנו לחגוג את פסטיבל הקיץ ולהעניק לתושבינו מעט שמחה וכוחות, אחרי שנה קשה ולא פשוטה בה איבדנו את טובי בנינו. את המופעים שהיוו שיא הפסטיבל היה חשוב לנו להקדיש לחיילי שורה העושים מלאכת קודש, לחיילי תל נוף המשרתים במרחב שלנו, לתושבים המגויסים ולמתנדבים הרבים. אני רוצה להודות ליעקב שוואקי ולחנן בן ארי וצוותו שגילו הבנה ורגישות והסכימו לקחת חלק בהנצחת חללי המועצה במהלך המופע, המחווה חיזקה וריגשה את התושבים ובני המשפחות".