לאחר הגידופים הקשים שהטיחה בציונות הדתית ובאם השכולה ללי דרעי, נשות לוחמי חטיבת אלכסנדרוני דורשות את הדחתה המיידית של הקב"נית עדי אנגרט. במכתב משותף שפרסמו נכתב: "אנו, נשות לוחמי חטיבת אלכסנדרוני, פונות אליכם בהלם ובזעם לנוכח דברי ההסתה והפילוג שיצאו מפיה של קב"נית החטיבה, עדי אנגרט. בעלינו, ששירתו מעל 250 יום במלחמת חרבות ברזל, נושאים בנטל הקרב זה למעלה מעשרה חודשים. אנו, נשותיהם, תומכות בהם ללא לאות ומעניקות להם את כל הכוח והרוח הדרושים להמשך השירות. הלוחמים האמיצים של חרבות ברזל, ראויים להערכה ולא לשנאה".

נשות הלוחמים הסבירו כי הדברים פגעו בהם ובמשפחות הנופלים, וכי לא ייתכן מצב שאישה כזו תהיה אחראית על בריאות הנפש של בני זוגם. "איננו מוכנות לקבל מצב שבו מישהי תזלזל כך בחטיבה שלנו ועל הערכים שעליהם היא עומדת- אחדות, כבוד הדדי ויראת כבוד למשפחות הנופלים. לא נוכל לקבל מצב שבו קצינה בצה"ל תפיץ דברי שנאה ופילוג, במיוחד בתקופה רגישה זו" כתבו.

"להדיח את עדי אנגרט מתפקידה באופן מיידי"

לסיום חתמו: "אנו דורשות להדיח את עדי אנגרט מתפקידה באופן מיידי. אנו מבקשות לשלוח חיבוק חם לללי דרעי ולכל חיילי גדוד 9203. אנו פונות לכל הגורמים הרלוונטיים בדרישה לטפל בנושא בחומרה הראויה ובמיידי".

כזכור, אנגרט תקפה אמש (ג') ברשת "X" את ללי דרעי, אימו של סעדיה דרעי ז"ל ששירת בחטיבה, והביעה תמיכה במאמר של רוגל אלפר שטען כי דרעי שבעת רצון ממות בנה. בתגובה למגיב שזעם על דברי הבלע של אלפר, אנגרט כתבה: "מה מזעזעה במה שהוא כתב?", בהמשך הוויכוח עם המגיב אנגרט הוסיפה וטענה כי דרעי גאה במות בנה ואף כינתה את הציונות הדתית: "כת של אוכלי מוות".

דברי הבלע, צילום: צילום מסך

אנגרט, לא הסתפקה במתקפה על אם שכולה והוסיפה לתקוף את לוחמי החטיבה שבהם היא מטפלת. בתשובה לאחד המגיבים האשימה את לוחמי חטיבתה בתמיכה ברצח עם וכתבה: "דעה די נפוצה בחטיבה שרצח עם זה סבבה". בציוץ אחר שהעלתה עם כניסתו של מח"ט חדשה לחטיבה, תקפה אותו על כך שפירסם איגרת ללוחמים עם ברכת "עד הניצחון" וכתבה: "לחטיבה נכנס מח"ט חדש. דבר ראשון מאחל ללוחמים לבצע רצח עם. מקסים".