הפרקליטות הצבאית קבעה רגע לפני האישום הסופי נגד יוחאי אבני כי יתווסף "מניע לאומני" לרצח. ניצן אבני, אחותו של יוחאי ז"ל אמרה בפתח הדיון: "התבשרנו שהרוצח דקר את החשוד 66 דקירות בכל חלקי גופו. כלומר לא רק לרצוח אלא גם להתעלל. לאחר מכן הוא שרף הכל. אנחנו רגע לפני כתב אישום ואנחנו בטוחים שהצדק איתנו".

"המשפחה מרגישה הבוקר הקלה גדולה"

משפחתו של יוחאי אבני בירכה: "המשפחה מרגישה הבוקר הקלה גדולה, מברכת על כתב האישום שהוגש ומודה על הקשב מצד התביעה הצבאית לטיעונים שהוצגו בפניה. כתב האישום שהוגש הבוקר עומד באופן ברור על המניע הלאומני לרצח שביצע המחבל השפל שנטל את חייו של יוחאי אבני ז"ל ויש בכך משום נחמה למשפחה השכולה".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, בירך גם הוא: "טוב מאוחר מאשר אף פעם - מברך על החלטת הפרקליטות שקבעה הבוקר לאחר 51 יום כי רצח הסוהר יוחאי אבני הי"ד הינו פיגוע על רקע לאומני, ולא פלילי כמו שהוטעו לחשוב בהתחלה. הדרישות של נציב שב"ס, שלי וכמובן של בני המשפחה היקרים להגיע לחקר האמת, תרמו את חלקם. מחבק את משפחת הסוהר וחבריו בשעה קשה זו. המשרד לביטחון לאומי ימשיך ללוות אותם לעד. ה' יקום דמו".

זירת הרצח צילום: דוברות המשטרה

כזכור, לפני כחודש וחצי, אותר אבני ז"ל ששירת בשב"ס, כשהוא ללא רוח חיים עם פצעי דקירה רבים בגופו בבית מגוריו בגבעון החדשה. יומיים לאחר שאותר יוחאי ז"ל, נעצר החשוד ברצח אבראהים מנצור, פלסטיני כבן 22, תושב הכפר בידו.

מהחקירה עלה כי במהלך הלילה של לפני הרצח, החשוד פרץ לבית של אבני ז"ל לאחר שחדר ליישוב. בנוסף עולה מהחקירה כי במקום התפתח מאבק פיזי בין הקורבן לרוצח, שבמהלכו נטל החשוד חפץ חד ודקר את אבני ז"ל מספר רב של פעמים עד שהתמוטט על הרצפה.

לאחר הרצח - הרוצח גנב פריטים

לאחר מעשה הרצח האכזרי, הרוצח גנב מהדירה מספר פריטים שעמם נמלט מהמקום. לפני שעזב את הדירה, הצית אש בתוכה, וכתוצאה מכך פרצה שריפה שנכבתה מעצמה בתוך זמן קצר. הרוצח ברח מהיישוב ליהודה ושומרון ובדרכו לביתו שרף את הפריטים שגנב מדירתו של המנוח.

">