מזעזע: עדי אנגרט, הקב"נית של חטיבת אלכסנדרוני, תקפה אמש (ג') ברשת "X" את ללי דרעי, אימו של סעדיה דרעי ז"ל ששירת בחטיבה, והביעה תמיכה במאמר של רוגל אלפר שטען כי דרעי שבעת רצון ממות בנה. בתגובה למגיב שזעם על דברי הבלע של אלפר, אנגרט כתבה: "מה מזעזעה במה שהוא כתב?", בהמשך הוויכוח עם המגיב אנגרט הוסיפה וטענה כי דרעי גאה במות בנה ואף כינתה את הציונות הדתית: "כת של אוכלי מוות".

דברי הבלע צילום: צילום מסך

על לוחמי אלכסנדרוני: בחטיבה שלי רווחת התמיכה ברצח עם

אנגרט, לא הסתפקה במתקפה על אם שכולה והוסיפה לתקוף את לוחמי החטיבה שבהם היא מטפלת. בתשובה לאחד המגיבים האשימה את לוחמי חטיבתה בתמיכה ברצח עם וכתבה: "דעה די נפוצה בחטיבה שרצח עם זה סבבה". בציוץ אחר שהעלתה עם כניסתו של מח"ט חדשה לחטיבה, תקפה אותו על כך שפירסם איגרת ללוחמים עם ברכת "עד הניצחון" וכתבה: "לחטיבה נכנס מח"ט חדש. דבר ראשון מאחל ללוחמים לבצע רצח עם. מקסים".

בתגובה לדברים, בצה"ל הבהירו כי הדברים בבירור. "הדברים חמורים ואינם הולמים את המצופה ממפקדים בצה"ל. האירוע בבירור" נכתב בהודעה. חרף ההודעה של צה"ל עד כה לא ננקט כל צעד משמעתי נגד הקצינה.

דרישה לבירור משמעתי נגד הקב"נית: "פוגעת בערכי צה"ל וברוח הלחימה"

בעקבות הטענות הקשות של אנגרט, חבר הכנסת שמחה רוטמן פנה הבוקר במכתב דחוף לשר הביטחון, לרמטכ"ל וליו"ר ועדת החוץ והביטחון בו הוא דורש בירור משמעתי בהול ונקיטת צעדים פיקודיים. "חומרת הדברים אינה יכולה להיות מוטלת בספק" כתב רוטמן. "לא ייתכן שחיילים מבני הציונות הדתית, שמשרתים ומחרפים את נפשם (ולצערנו גם רבים מהם מוסרים את הנפש ונופלים בקרב), יצטרכו לפנות לקבל טיפול נפשי מקצינה שבזה להם, מכנה אותם 'כת של אוכלי מוות' ומשווה אותם לאויב".

רוטמן הוסיף: "קצינה שמפרסמת ברשת חברתית, בזמן מלחמה, טענות על כך שמפקד החטיבה 'מאחל ללוחמים לבצע רצח עם', מוציאה את דיבתו של צה"ל ושל המח"ט רעה, פוגעת בערכי צה"ל וברוח הלחימה ומשמשת כלי בידי אויבינו ומבקשי רעתנו. בזמן שמדינת ישראל נלחמת את מלחמת הקיום שלה, אסור לנו לתת לגיטימציה לאמירות מהסוג הזה ככלל ומחיילי צה"ל בפרט. אני דורש שהנושא יטופל במלוא החומרה ובהקדם האפשרי".