הסיוע למפונים ולמשפחות החטופים: אמש (א') אישרה הממשלה את הארכת משך תקופת הסיוע, הרענון ומשך הפינוי לאוכלוסיית יישובי הדרום והצפון וכן חטופים, נעדרים ובני משפחותיהם, עד לתאריך ה-31 בדצמבר. היקף החלטה נאמד בתקציב של כ-3.3 מיליארד שקלים והיא תאושר סופית לאחר אשרור של שר האוצר במסגרת תיקון חוק מסגרות התקציב שיובא להצבעת הכנסת.

תקציב של כחצי מיליארד לטובת המשך אירוח בדיור זמני

במסגרת ההחלטה, יימשך מתן מענקי אכלוס עצמאי, מענקי סיוע לתושבים בלתי-מועסקים מפונים או מיישובים שתושביהם הוצאו להתרעננות במסגרת מלחמת חרבות ברזל, וכן מענקי עידוד תעסוקה לאוכלוסיות אלו.

ההחלטה כוללת תקציב של כחצי מיליארד שקלים לטובת מימון הארכת סיוע המדינה בהמשך אירוח בבתי הארחה ומלונות, לתושבי יישובי חבל התקומה בעוטף שאינם חזרו לבתיהם עקב מניעה ביטחונית, וכן לתושבי יישובי הצפון בטווח של 0 עד 5 קילומטרים מגבול לבנון וזאת עד ה-30 בספטמבר 2024.

מפוני בארי במלון בים המלח, אוקטובר 2023 | צילום: Yossi Zamir,Flash90

עוד בהחלטה: הגדלת תקציב משרד התיירות בכ-900 מיליון שקלים

בנוסף, ההחלטה קובעת כי יוגדל תקציב משרד התיירות בסך של 894 מיליון ש"ח שיוקצה לתשלום המלונות המארחים את האוכלוסייה המפונה. כמו כן, ההחלטה כוללת את הגדלת התקציב המיועד למעטפת הניתנת למשרתי המילואים המערך הלוחם ובני משפחותיהם בשנת 2024 וזאת בהיקף של 200 מיליון שקלים ובהתאם לתוכניות שיוגשו ע"י שרי הביטחון והאוצר.

">