בסביבתו של השר לביטחון לאומי תקפו היום (ב') את הר משה ארבל מסיעת ש"ס לאחר שקרא לראש הממשלה להעמיד אותו במקום על קריאתו להקים בית כנסת בהר הבית. "חנפן השמאל הבלתי נלאה משה ארבל שמדוברר על ידי בן כספית והשמאל הקיצוני, פוזל מיום כניסתו לכנסת לתפקיד שופט עליון" האשימו בסביבת השר. "הוא חנפן בלתי נלאה, לשמאל, לערבים, למערכת המשפט, ובמקרה של הר הבית גם לחמאס ולוואקף. עצם ההאשמה הקבועה שלו נגד יהודים, מייצרת סיכון בטחוני מצביעי ש"ס בחרו ימין וקיבלו את משה מרץ ארבל".

קודם לכן כאמור, שר הפנים משה ארבל מש"ס תקף את בן גביר: "על ראש הממשלה נתניהו לפעול מיידית להעמיד במקום את מר בן גביר אשר בדבריו גם הבוקר בעניין הר הבית. דבריו חסרי האחריות מעמידים במבחן את הבריתות האסטרטגיות של ישראל עם מדינות מוסלמיות המהוות קואליציה במאבק בציר הרשע האיראני. חוסר תבונתו עלול לעלות בדמים".

בן גביר הציע להקים בית כנסת בהר הבית

מוקדם יותר הבוקר, השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, התראיין בגלי צה"ל והציע להקים בית כנסת בהר הבית. בריאיון ל"ספי ויניר" אמר בן גביר: "המדיניות מאפשרת להתפלל בהר הבית, יש דין שווה בין יהודים למוסלמים - הייתי מקים שם בית כנסת". בעקבות הדברים, בלשכת ראש הממשלה מיהרו להבהיר: "אין שום שינוי בסטטוס-קוו בהר הבית".