מנהיג חמאס יחיא סינוואר נטש את מנהרות החמאס בשל חשש ביטחוני והוא מסווה את עצמו בין פלסטינים ברצועת עזה כשהוא מחופש לאישה, כך דווח בעיתון הבריטי "דיילי אקספרס" מפי גורמי מודיעין ישראלים". בעיתון ציטטו את בכיר השב"כ לשעבר, שלום בן חנן, שהסביר כי סינוואר לא שוהה באזורים מיוחדים מתחת לאדמה יותר מ-24-36 שעות בכל פעם, וזאת מחשש שייחשף בעזרת אמצעים טכנולוגיים.

כדי לחסל את סינוואר: הסיבה האמיתית של גלנט להכנסת דלק לעזה

כזכור, אתמול דווח בניו יורק טיימס כי אחת הסיבות להכנסת דלק לעזה היא מעקב אחרי סינוואר שהשתמש בתחילת המלחמה באמצעים אלקטרוניים, אחריהם עקבו בישראל בהצלחה. גלנט חשש מאיבוד המעקב כשהדלק ייגמר, והורה להעביר מה שצריך לצורך המשך מעקב. על אף המאמצים, בחודשים האחרונים עבר סינוואר ככל הנראה לתקשר דרך גורמים אנושיים בלבד, ובכך טרפד את האפשרות של ישראל לעקוב אחר צעדיו ולחסלו.

במהלך חודש ינואר התפרסם תיעוד של מנהיג חמאס ומשפחתו נמלטים ממנהרה שצה"ל פשט עליה. על פי דיווח של הניו יורק טיימס, לצה"ל היה מודיעין מוצק על הימצאותו במקום, שכן בתקופה זו עוד השתמש באמצעים אלקטרוניים כדי לנהל את המלחמה. בישראל הצליחו לעקוב אחריו, והיו זקוקים להמשך מעקב. אלא שהדלק של סינוואר הלך ונגמר.

">