האבטיח הוא ללא ספק סמל הקיץ הישראלי. הפרי הירוק מבחוץ ואדום מבפנים הוא אחד הפירות האהובים על הישראלים בחודשי הקיץ המהבילים והוא מהווה גם מקור נהדר לנוזלים כשבחוץ שוררים עומסי חום קיצוניים. אבל איך בוחרים את האבטיח המושלם? ריכזנו עבורכם 8 טיפים למציאת האבטיח המושלם.

1. צבע אחיד ומבריק: האבטיח צריך להיות בעל גוון מט. לעומת זאת צבע מבריק וחיוני מדיי יעיד על חוסר בשלות ואילו צבע דהוי מעיד על אחסון ממושך שלרוב פוגם באיכות הפרי

2. חפשו את קורי העכביש - הכתמים החומים שמזכירים קורי עכביש או מארג מסמנים שדבורים נגעו באבקנים של פרח האבטיח פעמים רבות. ככל שפוזרה כמות גדולה יותר של האבקה, כך האבטיח יהיה מתוק יותר.

3. כתם אחד ומיוחד - חפשו כתם צהוב בהיר בצד אחד של האבטיח. כתם יחיד הוא סימן שהאבטיח בשל והגיע למגע עם הקרקע. כתמים נוספים יעידו על חשיפה ממושכת מדי לשמש - שתוביל לפגיעת בטעמו.

4. גבעול יבש: גבעול יבש מעיד על אבטיח שנקטף כשהוא בשל לחלוטין. עוקץ ירוק ורענן יכול להעיד על אבטיח קצת פחות בשל ולא מתוק מספיק.

5. מוצק או גמיש - האבטיח צריך להיות מוצק, אך לא קשה מדי. מעט גמישות היא סימן לבשלות.

6. טפיחה: טפחו על האבטיח. צליל חלול מעיד על בשלות, אך אל תטפחו חזק מדי כדי לא לפגוע בפרי.

7. "זכר" לאבטיח "נקבה" - רבים לא יודעים זאת, אבל האיכרים שמגדלים את האבטיחים נוהגים להבדיל ביניהם על פי המין שלהם. כך, למשל, אבטיחים גדולים ואליפטיים מכונים אבטיחים זכריים ואילו האבטיחים הקטנים והעגולים יותר מכונים אבטיחים ממין נקבה. לאבטיחים "הזכריים" יש טעם מימי והם נוזליים יותר, ואילו האבטיחים "הנקביים" מתוקים יותר.

8. גדול או קטן? אף פעם אל תבחרו באבטיח הכי גדול וגם לא באבטיח הכי קטן. במקום זאת, לכו על אבטיח בגודל בינוני. בנוסף, שימו לב כי לא משנה באיזה גודל אבטיח בחרתם, הוא תמיד צריך להרגיש כבד ביחס לגודל שלו.