לאחר מתקפת המנע של ישראל נגד חיזבאללה הבוקר (א') עלה מזכ"ל חיזבאללה לנאום וטען כי נקמו בתגובתם על חיסולו של רמטכ"ל הארגון, פואד שוכר. לטענתו, הסיבה שלקח להם כל כך הרבה זמן הייתה משום "שהחיפזון היה יכול להוביל לכישלון" וכי הטרור הפסיכולוגי "היה מועיל".

">

ארגוני הטרור השונים החליטו להגיב בנפרד

"ישראל היא זו שהסלימה את המצב בדרום לבנון בתקיפה בדאחיה ובביירות לפני שבועות, עם חיסולו של פואד שוכר" טען נסראללה. "נדרשנו להגיב כדי לשמר את משוואת ההרתעה ולא נאפשר לה לחצות את הקווים האדומים".

שוכר יחד עם נסראללה, צילום: ללא

"העיכוב בתגובה הוא בגלל היקף הכוננות האמריקאית, המערבית והישראלית, כך שהחיפזון היה מביא לכישלון, וזה עונש לאויב. העניין גם הצריך בדיקה מול ציר ההתנגדות, האם התגובה תתבצע באופן קולקטיבי או פרטני, והמתנו כדי לתת הזדמנות למשא ומתן בעזה. בעקבות ההתייעצות, החלטנו לבצע את פעולתנו באופן פרטני. לכל גורם בציר ההתנגדות יש את הזכות לקבוע מתי ואיך להגיב. לאחר תגובת חיזבאללה נגד ישראל, גם איראן תגיב והחות'ים".

צילום: Mohasseyn,Shutterstock

נסראללה: זה היעד אליו כיוונו

"בתגובתנו נזהרנו שלא לתקוף אזרחים, למרות שישראל תקפה אזרחים בדאחיה" המשיך וטען. "החלטנו שהמטרה צריכה להיות צבאית, לא אזרחית או תשתיות - ושהיא תהיה קשורה לחיסול פואד שוכר וקרובה לתל אביב. איתרנו יעד מרכזי בעומק ישראל - בסיס גלילות של המודיעין הישראלי, שנמצא במרחק של 110 ק"מ מגבול לבנון ו-1,500 מטרים מגבול העיר תל אביב ויעד נוסף". בצה"ל מכחישים בתוקף שהבסיס בגלילות נפגע.