בסוף השבוע האחרון הוצב בפארק המסילה בתל אביב מיצג מחאה מטריד במיוחד: תמונה מוגדלת של חברי הממשלה ומולה ארגזי עגבניות, המאפשרים לעוברים ושבים והשליך ירקות בפרצופם המפוקסל של נבחרי הציבור. משיאת המשואה איריס חיים ואמו של יותם חיים ז"ל, התייחסה לכך ובפוסט ארוך בחשבון האינסטגרם שלה סיפרה לעשרות אלפי העוקבים על התחושות הקשות.

מי באמת יודע מה עובר לנועה ארגמני בלב

"הבוקר התעוררתי מוקדם ממש, היה עדיין חושך בחוץ ובהכי אוטומטי מחזיקה את הטלפון כדי לקרוא מה חדש בארץ", כך היא פותחת ומתארת את החמרת הנחיות פיקוד העורף בעקבות מתקפת המנע בצפון הבוקר (א). "ואז רואה תמונה מקסימה של נועה ארגמני שכולנו חיכינו לה, רוקדת, מאושרת (כביכול) כי מי מאיתנו באמת יודע מה יש לה בלב אחרי שאמא שלה נפטרה ממחלה קשה. וקוראת גם ביקורות עליה ונזכרת על מה שכתבו עלי. 'זורחת מאז שבנה נהרג'".

"חוץ מזה קופץ לי סרטון של אנשים ביריד כלשהוא, משליכים עגבניות על פני שרי ממשלה ונשיא המדינה וחושבת על המילים שאני מספרת לאנשים פה בדרום אפריקה, על הכוח שלנו כמדינה חזקה שלעולם תמשיך . אני עצובה כשאני רואה ילד בהיר שיער זורק עגבניות על פנים של ראש ממשלה או שר. כמה קל להכניס לראש של ילד שנאה. כמה קשה להכניס אהבה, חמלה וסליחה. כמה קל לזרוק רפש ורגב על אדם שמייצג עבורנו את כל מה שאנחנו מפחדים ממנו".

שמות החטופים על הכבישים | צילום: Avshalom Sassoni,Flash90

את הטקס תקיים מדינת ישראל ואלו שנבחרו גם אם אני לא בחרתי בהם

חיים, ששמה נקשר במיזמים של חיבור ואחדות בעם בעקבות הרג בנה בשוגג על ידי חיילי צה"ל, מספרת כי בכוונתה לצפות בטקס הזיכרון הממלכתי בשבעה באוקטובר, טקס שעורר את זעמם של תושבי העוטף. "אפתח את הטלוויזיה ואצפה בטקס הממלכתי שיתקיים כסמל נוסף קשה ועצוב לטבח שלעולם לא יישכח. לטבח שראוי שייזכר כל רגע ורגע לנו ולאומות העולם. ואת הטקס הזה תקיים מדינת ישראל. ואלו שנבחרו באופן חוקי לעמוד בראשה גם אם אני לא בחרתי בהם. אבל הפעם אני שוב בוחרת. לעמוד לצד המדינה שלי".