סמל אורי אשכנזי נחמיה, בן 19 מאשקלון, לוחם שיריון בגדוד 46, עוצבת 'עקבות הברזל' (401), נפל בעקבות פגיעת טיל נ"ט ברפיח. היום (ו') הוא הובא למנוחות. בהלוויתו נחשף המכתב שהותיר אחריו במידה וימות.

הצלחתי ונכשלתי במשימתי בו זמנית

"חייתי חיים נפלאים, ללא חרטות" כתב אורי למשפחתו. "עם המשפחה ובת הזוג הכי מדהימים שיש. אני אוהב אתכם המון ומצטער אם גרמתי לכם לכאב, עשיתי את מה שעשיתי ואת השירות הזה מתוך אהבה גדולה למדינה המוזרה שלנו. אם הצלחתי וקידשתי חיי אדם בלכתי - אני לא מצטער על כלום, הצלחתי ונכשלתי במשימתי בו זמנית. אמא ואבא, אני מודה לכם על הכול - מה שעשיתם בשבילי ולמעני לאורך כל חיי". לאחיו כתב, "תמשיכו ותצליחו בחיים שלכם. אל תשכחו שאני מסתכל עליכם מלמעלה".

בהמשך המכתב פנה לבת זוגו שיר: "דובי שלי, הדבר הראשון שאני רוצה לומר לך הוא תודה רבה שלימדת אותי מה זו אהבה ראשונה, ועל תקופה שאנצור לעד. על הרבה רגעים וזיכרונות מיוחדים, אוהב אותך לנצח".

לוויה צבאית. אילוסטרציה, צילום: Chaim Goldberg,Flash90

תמשיכו אותי הלאה

"עכשיו, כשסיימנו עם החלק הקיטשי והגענו ללוויה, אמא בלי נאומים סוחטי דמעות ומרגשים - בלי להביך" כתב אורי. "אין לי הרבה בקשות, מלבד זה שתשאירו את החדר שלי כמו שהוא כדי שלא יהפוך לחדר מוזיקה. אוהב אתכם לנצח ואשמור עליכם לנצח, והחלק הכי חשוב שכמעט שכחתי, אשמח שתמשיכו אותי הלאה".