בחודשים האחרונים נראה כי סמוטריץ' ומפלגת הציונות הדתית בקושי מצליחים להחזיק ראש מעל המים. בסקרי המנדטים השונים המפלגה לא מצליחה להביא מעל לחמישה מנדטים, ופעמים רבות נראה כי תשאר מתחת לאחוז החסימה. סקר חדש של "כאן 11", מראה כי הציונות הדתית תצליח לעבור את אחוז החסימה בבחירות הקרובות - כל עוד בנט לא מתמודד.

בנט חוזר? חדשות רעות לגנץ, ביבי, וסמוטריץ'

בסקר שנערך נראה כי אילו היו נערכות בחירות היום, ללא מפלגות חדשות, הייתה זוכה מפלגתו של סמוטריץ' לארבעה מנדטים - בדיוק מספיק כדי לעבור את הרף. הליכוד הייתה מקבלת 24 מנדטים, המחנה הממלכתי - 21, ישראל ביתנו - 14 מנדטים ויש עתיד עם 13 מנדטים. ש"ס תזכה בעשרה מנדטים, ועוצמה יהודית, הדמוקרטים ויהדות התורה יקבלו שמונה כל אחת. בתחתית הרשימה, מעט מעל הציונות הדתית, יהיו המפלגות הערביות עם חמישה מנדטים.

עם זאת, במידה ותוקם מפלגה חדשה שתכלול את ליברמן, בנט וסער, המצב ישתנה. המפלגה המאוחדת תקבל 28 מנדטים על חשבון שאר המפלגות, כשהציונות הדתית לא מצליחה בשל כך לעבור את אחוז החסימה. הליכוד יאבד 3, ויהיה עם 21 מנדטים והמחנה הממלכתי יהיה עם 16 בלבד. יש עתיד במקום הרביעי עם 11, מעט מעל ש"ס שנשארת על 10 מנדטים. הדמוקרטים, עוצמה יהודית ויהדות התורה לא מאבדות גובה ונשארות עם 8 מנדטים, וכן המפלגות הערביות שנשארות עם 5 מנדטים.

" type="video/youtube" />