תת-אלוף מורן עומר נכנס לתפקיד מפקד עוצבת "געש" (36) במקומו של תת-אלוף דדו בר כליפא, אשר כיהן בתפקיד במהלך השנתיים האחרונות ויכנס בקרוב לתפקידו כראש אגף כוח האדם. טקס חילופי המפקדים נערך היום (ה') במחנה "תבור", בראשות מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין, ובהשתתפות מפקדים, חיילים, משפחות ומוזמנים נוספים.

טקס חילופי המפקדים צילום: דובר צה"ל

נאומו של המפקד היוצא, דדו בר כליפא:

"במשך כל המלחמה, אני שב וחוזר אל טקס ההשבעה", נאם בר כליפא, "אל היום בו צעקתי בצומת גולני את נוסח השבועה, כטירון צעיר בסיירת החומה, עייף ומותש בסוף מסע. שלוש פעמים, ברמ"ח האיברים, כל עצמותי תזעקנה, אני נשבע, אני נשבע, אני נשבע. בשבעה באוקטובר, ביום בו נפלה עלינו העלטה, בצומת כרמיה, בסמטאות בארי ובנתיב העשרה, אני נשבע! במסדרון נצרים, בצברא תל אל הווא, בשיפא, בזייתון ובסג׳עיה, אני נשבע! שוב זוכר, שמה שהיה לא יהיה יותר, אני חוזר ושוב נשבע! מחירה של שבועה זו כבד מנשוא, איבדתי במלחמה 155 מאנשי האוגדה, 9 שבויים עודם מוחזקים בעזה, ואלפי פצועים בגוף ובנפש חיים בנינו, כאבם וסבלם מי ישורנו. יש לי חלום, שנדע לראות בתוך הכישלון הנורא גם את הגבורה, של מי שעזבו משפחה ובית, לבשו מדי זית, וויתרו על הפרטי בשביל הלאומי במלחמה על הבית".

" type="video/youtube" />

"תודה לאל על הזכות לשאת בעול המלחמה"

את דבריו סיים בר כליפא: "מורן, אני משאיר לך עבודה ודאגה רבה, אתה מקבל אוגדה חזקה וכשירה מנוסה לוחמנית ואיתנה, אנשיה מעולים ורתומים טורפים כל משימה. מפקדי החטיבות האהובים שלי, מפקדי הגדודים האמיצים, מטה האוגדה לוחמיי ומפקדיי, אחיי ורעיי לנשק אני אוהב אתכם! בכל מקום אליו אלך אספר עליכם, על שבח גבורתכם, דור מפוכח ומשובח דור ערכי. אתם אחיי גיבורי התהילה, אתם המכבים. תודה לאל על הזכות לשאת בעול המלחמה ולהיות שליח של כזו אומה. אנשי האוגדה בסדיר ובמילואים, בפעם האחרונה, נועו לרעם התותחים, הכו באויבינו עד חורמה, עד הניצחון, כאן קודקוד שחקים. מפקדכם, עבדכם, חייל של עם ישראל".