חודש אוגוסט הוא ללא ספק החודש העמוס עבור נהגי ההובלות והמתווכים. סטודנטים וזוגות צעירים מחפשים דירות חדשות תוך מסע חיפוש מפרך ומתיש. אלא שגם לאחר שצלחתם את האתגר יש לתת את שתומת הלב גם לתהליך מעבר הדירה, ומספר טיפים שריכזנו כאן יכולים לחסוך לכם הרבה עוגמת נפש מיותרת.

  1. לצלם, לצלם ו-לצלם - תעדו את הדירה בסטילס ווידאו כדי שלא יפילו עליכם תיקונים על תקלות שהיו עוד טרם הגעתכם. חשוב שהכל יהיה מאוד ברור ומתועד. צלמו את הארונות, המטבח, הקרמיקה ואפילו הקירות. בדקו שאין רטיבות, שמכשירי החשמל פועלים ושהמזגן תקין.
  2. חובות ישנים וחדשים - אל תשכחו לשלם את החוב בדירה שיצאתם ממנה ולבקש גמר חשבון מהתאגיד שיראה שאתם מאופסים. במקביל, בקשו מהדייר הקודם בדירה החדשה צילומי חשבון אחרון ובדקו היכן נמצא מונה החשמל, הגז והמים.
  3. וועד בית - וודאו מול וועד הבית של הבניין שהדייר הקודם לא השאיר חובות או דרמות שאינכם מכירים.
  4. שלטים ומפתחות - בדקו שהכל עובד. השלט למזגן, לחניה וכל המפתחות בכל הדלתות, ובייחוד לדלת הקדמית כמובן.

טיפים לאריזה

הצעד הכי מורכב וממושך במעבר דירה הוא האריזה. יחד עם זאת, מאחר שהדירה קטנה, האריזה שלה הולכת להיות הרבה יותר קצרה ופשוטה ביחס לדירה גדולה אך למרות זאת, חשוב להקצות לה מספר ימים ולבצע אותה במלוא תשומת הלב.

  1. השתמשו בקרטונים מתאימים – גדולים לאריזת חפצים קלים בעלי נפח ומחוזקים וקטנים לאריזת פריטים כבדים וקטנים כמו צלחות וספרים. השתמשו בשקיות ואקום לבגדים, מצעים ושמיכות.
  2. הפרידו בין החדרים – אל תערבבו את התכולה של החדרים השונים מפני שכך תוכלו לסדר את הדירה החדשה במהירות יחסית
  3. לתעדף – התחילו לארוז את החפצים שאתם לא צריכים והתקדמו לאלה שכן.
  4. סימון – סמנו את כל הארגזים ורשמו מה יש בתוכם כך שתוכלו לדעת לאיזה חדר כל ארגז שייך ומה יש בתוכו. . בנוסף, צלמו את החפצים היקרים שלכם, זה יסייע לכם במקרה של נזק במהלך ההובלה.
  5. הימים הראשונים – סידור הדירה החדשה יכול להימשך מספר ימים שמלווים באי סדר ונוחות. לכן מומלץ לארוז בנפרד חפצים ובגדים שישמשו אתכם בתקופה הזאת.