לאחר שמשעות הבוקר (ד') נפוצות שמועות על שחרור חטופים מעזה, בצה"ל הבהירו כי מדובר בשמועות כוזבות אשר אינן נכונות. בהודעת צה"ל נכתב: "בשעות האחרונות מועברות שמועות אודות חטופים שאינן נכונות. השמעו להודעות הגורמים הרשמיים בלבד, והמנעו מהפצת שמועות כוזבות אשר פוגעות במשפחות ובציבור".

כזכור, שלשום השלימו צוות הקרב של חטיבת הצנחנים ובהם כוחות גדוד 75 ויחידת יהל"ם, מבצע משותף עם השב"כ לחילוץ גופות החטופים, במרחב בחאן יונס. במבצע חולצו והושבו לקבורה בישראל גופותיהם של יורם מצגר, נדב פופלוול, אלכס דנציג, אברהם מונדר, חיים פרי ויגב בוכשטב זכרונם לברכה.

" type="video/youtube" />

החילוץ בוצע לאחר לחימה ממושכת בשטח הבנוי

החילוץ בוצע לאחר לחימה ממושכת בשטח בנוי ובבניינים רבי קומות במסגרתם הכוחות ביצעו פעולות פשיטה וסריקה שהובילו לחיסול מחבלים והשמדת תשתיות טרור. מבצע החילוץ בוצע בפיקוד אוגדה 98 על-ידי לוחמי חטיבת הצנחנים, יחידת יהל"ם וגדוד 75, לצד לוחמי השב"כ והוא התאפשר הודות למודיעין מדוייק של שב"כ, ושל יחידות המודיעין ומפקדת החטופים באגף המודיעין.

" type="video/youtube" />

קודם לכן פורסם כי גופותיהם של החטופים חולצו מתוך מנהרה ברצועת עזה במהלך מבצע צבאי בחאן יונס. החטופים שחולצו היו חברים בקיבוצים ניר עוז ונירים, נחטפו בשבעה באוקטובר במהלך הטבח וכעת חולצו. במהלך החודשים האחרונים צה"ל הודיע על הירצחם של החטופים שחולצו בשבי חמאס חוץ מאברהם מונדר אשר משפחתו לא ידעה עד עתה על גורלו בשבי.