1. תכנון מראש

לעשות לוח מתוכנן. להזמין את הכרטיסים לאטרקציות והפעילויות מבעוד מועד. להשקיע את כל הזמן שאפשר כדי להנדס את הקייטנה מקצה לקצה. כשכל הילדים כבר אצלכם והרעש יכול יותר קשוח מרעש שיש בשדה תעופה - אז זה כבר מאוחר מידי. אגב, לתכנן גם כולל מחשבה על הגילאים של הנכדים והתאמת הפעילויות ליכולותיהם, תכנון חדרי השינה בתוך הבית כך שיהיה חדר לבנים וחדר לבנות, או לפי גילאים וגם תכנון הארוחות כך שידרשו מינימום מאמץ.

תיכנון מראש, צילום: Jarretera,Shutterstock

2. להרפות ולשחרר

בסדר, אתם רגילים שהבית מסודר, שהכל תמיד נקי, שהשקט מאפשר לכם לעבוד וזה נדיר שמשהו נשבר. תהיו מוכנים, כשצבא של הזאטוטים נכנס הביתה זה משתנה מיד. חייבים לדעת להרפות. לתת להם לשחק עם היוגורט, גם אם הוא יתיז על כל המטבח. לאפשר להם לדרוך על בוץ כשהלכתם לגן-שעשועים, גם אם מאוד סביר שהם יכניסו אותו הביתה. אין מה לעשות, זה המחיר הלא כתוב של קייטנת סבא וסבתא. בעצם, יש מה לעשות: ללמוד ליהנות מזה.

3. פחות כללים

תנו להם זמן של סבא וסבתא. על-פי הספרות המדעית, סבא זה ראשי תיבות של סמכות-בלי-אחריות. סבתא לעומת זאת, זה ראשי תיבות של סמכות-בלי-טיפת-אחריות. תנו להם את האפשרות לאהוב אתכם בלי סוף: תעמיסו את הבית בחטיפים, ממתקים וכל טוב שיש לסבא וסבתא להציע. קודם כל בשבילם. יש להם את ההורים שלהם וזה לגמרי מספיק. אבל גם זכרו, זו השקעה לטווח ארוך - השקעה בקשר איתם בקיץ, תגדיל את הרצון שלהם לבוא אליכם במהלך השנה.

4. מענה לריבים

קודם כל, יש ריבים בין אחים. מה שהיה יכול לקרות גם בבית של כל אחד מהם - צריך לטפל בו כמו שהייתם מטפלים בילדים שלכם (אם אתם עוד זוכרים). ההורים של הילדים הפקידו אותם בידיכם והם יודעים שאתם אלה שתתפעלו את הריבים האלה, אז תרשו לעצמכם להקשיב ללב. במקרה שהריב הוא בין שני בני דודים ממשפחות שונות, כאן צריך להיות קצת יותר רגיש, כדי לא להגיע חלילה לריבים בתוך המשפחה. לכל היותר, יש את האפשרות להתקשר להורה ולהתייעץ איתו, או אפילו בסוף להציע לו לקחת את הילד בחזרה. הטכנולוגיה קיימת.

ילדים רבים, צילום: shutterstock

5. זו שליחות

לצד כל זאת, אל תשכחו להביא להם את מה שרק סבא וסבתא יכולים להביא: מסורת. ספרו להם על העבר שלכם, על ההיסטוריה המשפחתית. חברו אותם לזה. זה לא חייב להיות רק לגילאי הנוער, נסו לראות איך מעבירים את הנושאים החשובים הללו גם לדור הצעיר. אפשר לעשות את זה דרך סיפורים מרתקים או לקחת אותם למסע שורשים בארץ עם המקומות החשובים בהיסטוריה המשפחתית. חשבו על דרך יצירתית, אבל אל תוותרו על זה. בסוף, אנחנו לא צריכים לראות סבתא הולכת וקמלה כדי להבין כמה חשוב לכולנו שיזכרו אתכם כאדם כייפי ומלא חיים. עופו על זה!