חברת התעופה הספרדית, אייר אירופה, הודיעה היום (ג') כי בכוונתה לשוב לישראל החל ממחר, יום רביעי, ולחדש את פעילות בקו תל אביב - מדריד. ההחלטה מגיעה לאחר שמוקדם יותר הודיעה חברת התעופה הרומנית טארום כי הוא חוזרת לישראל לתקופת מבחן של שלושה ימים. עם זאת בחברה ציינו כי "ייתכנו שינויים של הרגע האחרון בלוח הטיסות בשל המצב הביטחוני".

למרות היעדר התגובה מצד איראן, עוד ועוד חברות מבטלות

ההחלטה של אייר אירופה מגיעה חרף החלטתן של חברות טיסה רבות להאריך את ביטול הטיסות לישראל. כך, בתחילת השבוע ענקית התעופה אמריקן איירליינס הודיעה כי היא מאריכה את את משך ביטול הטיסות שלה לישראל. החברה הודיעה כי עד לחודש אפריל 2025 לא יהיו טיסות לישראל וממנה. הודעת אמריקן איירליינס מצטרפת להודעותיהן של חברות נוספות שלאורך התקופה האחרונה מבטלות טיסות רבות לישראל מחשש מההסלמה המתרחשת בין ישראל וחיזבאללה.

כזכור, גם חברת התעופה הפופולארית ראינאייר הודיעה על ביטול כל הטיסות לנתב"ג אם כי רק עד ה-27 באוגוסט. ראינאייר נחשבת מבוקשת מאוד בקרב הישראלים, בעיקר חובבי הלואו קוסט. גם חברת התעופה הגרמנית לופטהנזה הודיעה כי "בעקבות הערכות מצב ביטחוניות" היא מעדכנת מחדש את לוח הטיסות ומשהה את הטיסות שלה לת"א, ביירות, עמאן, ארביל וטהרן עד ליום ה-21 באוגוסט. גל הביטולים החל זמן קצר לאחר היוודע תוצאות האסון במג'דל שמס בו נרצח 12 ילדים במתקפת חיזבאללה.

" type="video/youtube" />