הרבנית סימי אבוחצירא, אלמנת הבבא סאלי, תגיע מחר לסרט שיוקרן עליו, ביחד עם נכדו של הבבא סאלי, הרב יעקב מנחם אדרעי. הרב הראשי לישראל לשעבר, הרב עמאר, ישא דברי ברכה לפני הסרט על הרב עובדיה יוסף.

במסגרת פסטיבל הסרטים התיעודיים "דוקו.טקסט" של הספרייה הלאומית, בבכורה ירושלמית, יוקרן בפסטיבל הסרט "הרב עובדיה יוסף: מלך הספרדים", המגולל את סיפור חייו של הרב הנערץ שהפך לאחת מהדמויות המשפיעות ביותר על הציבוריות הישראלית.

הרב עובדיה יוסף צילום: דוד רובינגר

ביצוע מוזיקלי של פיוט פרי עטו של הרב עובדיה יוסף

בתום ההקרנה תתקיים שיחה עם יוצר הסרט עופר פנחסוב שתלווה בביצוע מוזיקלי של פיוט פרי עטו של הרב עובדיה יוסף, ולאורך היום יוצגו פריטים מאוספי הספרייה הנוגעים למפעלו ההלכתי של הרב עובדיה יוסף.

עוד בפסטיבל הסרטים התיעודיים בספרייה הלאומית, יוקרן הסרט "הצדיק האחרון: שושלת אבוחצירא" המספר את סיפורה של משפחת אבוחצירא, שושלת אצולה רבנית יהודית-מרוקאית אשר מנהיגה קהילות יהודיות כבר מאתיים שנה. הסרט מביא את סיפורו הביוגרפי של ר׳ ישראל אבוחצירא, הבבא סאלי, מילדותו במרוקו ועד זקנתו בישראל, לצד סיפורו של אחיו הצעיר, ר' יצחק אבוחצירא, הבבא חאקי. בין המדבר של דרום מרוקו לבין הפריפריה הישראלית, בין גל העלייה הגדול לבין ישראל של ימינו, מציג הסרט גם את הפעילות הציבורית של הדור השני: רבי ברוך אבוחצירא ואהרון אבוחצירא, שנטלו את מושכות המנהיגות מאבותיהם ועיצבו את התרבות, החברה והפוליטיקה הישראלית.