עופר רוזנבאום, יו"ר מטה ועדת החקירה האזרחית לאסון השבעה באוקטובר ויועץ תקשורת בכיר חשף היום (ג') במהלך עדותו בוועדה כי "קיבלתי שיחת טלפון, שבועיים אחרי ה-7 באוקטובר, מגורם מאוד מתוקשר ומוכר בממשלה, שלמעשה ביקש לשכור את השירותים שלי כדי לפרק את מטה המשפחות". הוא הוסיף ואמר כי הגורם אמר לו שיש לפרק את המטה: "כדי לתת שקט לממשלה להגיע לעסקה. אנחנו יודעים שזה לא המצב".

ההפגנה בירושלים, אתמול, צילום: Chaim Goldberg,Flash90

"לא חושב שנעשה כל מה שיכול היה להיעשות כדי להחזיר את כל החטופים בחיים"

רוזנבאום אמר כי "כמובן אמרתי לא". לאחר סיום השיחה, הוא התקשר לעדכן את הגורם הרלוונטי במטה המשפחות. יועץ התקשורת הוסיף ואמר כי הוא אמר את זה היום מכיוון שהוא: "לא חושב שנעשה כל מה שיכול היה להיעשות כדי להחזיר את כל החטופים בחיים. היום יותר מתמיד אני אומר את הדברים האלו, כדי להגיד גם למטה וגם לציבור, להמשיך לפעול ולעשות כל דבר שניתן לעשות כדי שההזדמנות הזו לא תתפספס. כי החיים האלה על זמן שאול, ואנחנו מבינים את זה הבוקר יותר מתמיד".

"לצערי בקונסטלציה הפוליטית הנוכחית לא תיתכן עסקה לשחרור חטופים"

כזכור, במסגרת ועדת החקירה האזרחית, עינב צנגאוקר, אימו של מתן שחטוף ברצועת עזה, חשפה היום את מה שאמר לה ראש המוסד. "כשישבתי עם ראש המוסד דדי ברנע וקיבלתי אינדיקציות על שלבי המו"מ שאליהם עתידה ללכת מדינת ישראל, כמובן בהנחייתו של ראש הממשלה, בסוף השיחה נאמר לי על ידי ראש המוסד דדי ברנע, ואני מצטטת 'עינב יקירתי, לצערי בקונסטלציה הפוליטית הנוכחית לא תיתכן עסקה לשחרור חטופים'".

" type="video/youtube" />